/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
HJÆLP
Fra : Krammepige
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 31-10-12 15:44

Hej alle

Tænkte på om der er nogen der har hørt om noget garn der hedder Pisco, hvis hvor kan det i så fald købes og hvor dyrt er det mon. Jeg har prøvet og søge på nettet og har en fornemmelse af det kan være lidt alpaca, men syns alligevel ikke jeg kan finde noget på navnet.
Håber der er en glad strikkere der kan hjælpe mig.

Hilsen Krammepige

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-12 15:53

Det er tykt garn

Strikkes i et helt nyt tweed garn, "Pisco", der består af alpaca og merinould. 219,Eksklusiv strik i luksusgarner Pr. ngl. kr. 26,50 10 ngl. kr

http://www.e-pages.dk/bgmonline_hu/110/33

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-12 15:54

Linket er tilbage fra 2008, så prisen holder nok ikke længere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-12 15:56

Her er et billede, hvor du måske kan fornemme hvor tykt garnet er

http://www.femina.dk/Strik/Mode/2011/01/1103-strik-halsedise-og-luffer.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-12 16:07

Hmm.... jeg kan da ikke lige finde garnet i DK Håber en anden kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Krammepige

Dato : 31-10-12 17:00

nej jeg syns heller ikke jeg kan finde det på nogen side, ved godt det er tykt garn og har taget kontakt til en garnbutik pr. mail så håber jeg de måske kan hjælpe mig.
Men mange tak fordi du prøvede.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-10-12 18:21

Spørg inde på www.rokken.dk.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-11-12 17:46

Hvis du leder efter det fordi det er det der skal bruges i en bestemt opskrift, så kan man oftest bruge noget andet garn, når blot strikkefastheden er den samme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-12 17:58

Jeg ville også stoppe eftersøgningen af garnet, de få steder, hvor det har været omtalt, har de ikke skrevet for pænt om det, og når det så heller ikke lige er til opdrive, ville jeg finde noget andet.

Go jagt og arbejdslyst

Kommentar
Fra : Krammepige

Dato : 01-11-12 18:23

Mange tak for svar, det bliver også det jeg gør, for garnet findes ikke mere har jeg fået at vide i en garnbutik, men så prøvede jeg da......... god aften

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-11-12 23:05

Der er garanteret nogen på Rokken.dk, der ved noget om det De er nogle seje strikkvinder

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-11-12 17:15

Find noget garn, med samme løbelængde- svarende til 50 g - 87 m.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-12 17:24

kig på Safira eks. med 90 m pr. 50 g:

http://katesgarn.dk/uld-blandinger

Godkendelse af svar
Fra : Krammepige

Dato : 03-11-12 13:15

Tak for svaret smuller54, jeg fandt da lige hvad jeg søgte (kan bruge i stedet for den anden)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-11-12 15:07

Selvtak

Men husk strikkefastheden er stadig vigtig.

http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Tips/2010-18-Strikkeskole-Strikkeproeve-og-strikkefasthed.aspx

Men hvad nu hvis strikkefastheden ikke passer?
Citat
Hvis du strikker for stramt – dvs. for mange masker på 10 cm – så skal du vælge en strikkepind et eller to numre større. Hvis du strikker for løst – dvs. for få masker på 10 cm – så skal du vælge en strikkepind et eller to numre mindre.
OG! Hvis du skifter pindestørrelse skal du altid starte forfra med en ny strikkeprøve.

http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/strikkeproever.php