/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
hvad skal danmark gøre.
Fra : kenn63
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 14-10-12 10:06

hej.

vi sidder i lort til halsen mht vores stagnerende økonomi.arbejdsløshed,konkurenceevne
hvad syntes du der skal ændres og hvorfor.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-12 11:55

Citat
hvad syntes du der skal ændres og hvorfor

1. VALG

2. Vi kan IKKE leve af at forsørge hinanden (og SLET IKKE "gæster" )

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 14-10-12 12:43

HVIS og gentager: HVIS det er så slemt, som du forudsætter, så har danmarkshistorien før - og indrømmet, under forhold, der næppe tåler sammenligning - opereret med begrebet Samlingsregering, f.eks. denne http://www.stm.dk/_p_8211.html og hvis din forudsætning holder, så synes jeg forsøget burde gøres påny. Spørgsmålet er egentlig, om vi ikke allerede har noget, der kunne være begyndelsen til en samlingsregering - Venstre (glem de minimerede konservative som væsentlig faktor, men de er da naturligvis velkomne, blot de hele tiden husker deres egen størrelse), altså den nuværende regering samarbejder jo allerede på væsentlige områder med Venstre.
Vort samfund har jo ret beset ikke uforsonlige modsætninger, når det kommer tilstykket, vi er en ret homogen flok (endnu da og her tænkes på "refi"´s pkt. 2), så mit ønske ville være et formaliseret samarbejde mellem A, B, O og V, som man bandt sig til for en valgperiode.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 14-10-12 14:14

Citat
vi sidder i lort til halsen mht vores stagnerende økonomi.arbejdsløshed,konkurenceevne

det er vi så ikke ene om, -langt fra- hvis det skulle have forbigået din opmærksomhed,

de borgerlige havde chancen for at vise deres værd FØR, UNDER, og EFTER finanskrisen,
desværre noget uduelig makværk, det gik kun en vej, -nedad, -nedad, -nedad,
det samme med befolkningens humør og optimisme,

det er den nuværende regering, så småt ved et rette op på,
ALDRIG før, - har den Danske befolkning haft så mange penge mellem hænderne,
og optimismen stiger for hver dag, der er så småt ved at komme gang i boligsalget igen,
arbejdsløsheden er nu faldet for fjerde kvartal i træk,
i modsætning til mange andre lande,

lille Lars - Lykke og Fromme pralrøv - og resten af den tidligere ødelæggende regering,
kæmper med arme og ben, for at få en plads på taburetten,

og Lars Barfoed har minsandten opfundet den dybe tallerken,
han vil sende de 2 mill. på overførselsindkomst i arbejde, !
altså 2 mill. der hovedsagelig består af unge under 18, og syge, svage, og ældre over 65.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-12 14:29

Den "farve" skal vist slibes af med sandpapir

Det eneste "blå" er vist øjnene - hvor blåøjet kan man være

Stod det til "venstrefløjen" trykkede vi blot 500 milliarder og delte ud til befolkningen....

Sikke rige vi alle ville blive

Citat
han vil sende de 2 mill. på overførselsindkomst i arbejde, !

OVERdrivelse fremmer farven

Hvis du endelig VIL have alle med så findes der ikke en levende person i DK der ikke modtager overførsel af den ene eller anden art (direkte eller indirekte) - så ret det da til 6 millioner - så er der også til den næste halve million indvandrere.....

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 14-10-12 17:11

hej og tak for jeres indlæg.
mit forslag til at kunne hjælpe danmark er først og fremmest vi er den mindste land i skandinavien,og vi har den højeste løn af de lande vi sammenligner os med.
kunne det være en ide at gøre følgende.
1 give alle danskere som har et job et frikort på ca 100,000,00kr pr år
dernæst fjerne alle fradrag,
sænke lønnen på arb med ca 10%
indføre en 35 timers arbejdsuge
skabe jobs til den som ikke har et.
gennemgå alle førtidspensionisters arbejdeevne,
fjerne folketingspolitikernes frynstgoder og deres pensino fra 60 års alderen.
forbedre den offentlige trafik så det ikke er udliciteret i flere selvskaber.ligesom i 1970erne.
det er feks tåbeligt at en dansk bonde får sit kvæg kørt til tyskland for at slagte dem
pga det er billigere,tyske løninger kontra danske er meget forskellige.
vores løn er vores egen største fjende.i forhold til udlandet.
Jeg var thailand i 1994 og i 2010 og deres priser var næsten ikke steget imens er min løn steger til næsten det dobbelte i mellemtiden 1994/2010 .ligesom priserne også er det,øøhh går det ikke ud på et,???
slanke folketinger markant alt for mange politikere i forhold til vores lands størrelse.179 politikere til 5,6 mil danskere.
hvor mange politikere skulle der så være i tyskland feks til ca 85 mil tyskere,og måske 35 forskellige partier.
vi har sparet og sparet og sparet og sparet i årtier og skal stadig spare øøøhhh der er noget som er helt vandvittigt og ude i hampen i den måde tingende fungere på.i den vestlige måde at køre tingende på.
den vesteuropæiske model FUNGERE IKKE !!!!!!
Den er ikke længere.uanset hvordan man vender og drejer det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-12 18:19

Citat
skabe jobs til den som ikke har et.

Det kan KUN gennemføres ved at sætte skatten NED for virksomhederne....

Citat
give alle danskere som har et job et frikort på ca 100,000,00kr pr år

Det har de jo næsten allerede

Citat
indføre en 35 timers arbejdsuge

Nej - den skal OP

Citat
vi har sparet og sparet og sparet og sparet i årtier og skal stadig

Nej - vi skal BRUGE - det er det offentlige der skal spare

Så der er flere ting i dine "ønsker" der blot vil gøre det hele værre

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 14-10-12 21:07

hej refi.
øhhh hvorfor skal arbejdstiden sættes op ?
det må du gerne argumentere for mig.den filosofi vi har nu har aldrig fungeret.der er nogle som skal finansere, de fradrag som selvstændige giver sig selv.!!!!!
hvis du som arbejdsgiver skal ansætte folk, får du ikke nogle ansat hvis de skal passe deres familieliv og være udhvilet så dem model fungere ikke.der er jo også 6 ugers ferie du skal tage hensyn til.refi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-12 22:46

Selv Helle T gik til valg på at vi skulle arbejde mere, kun 12 minutter ja men lidt har også ret, det vil helt sikkert komme til ballade hvis arbejdstiden skulle sættes op til 45 timer om ugen i et hug, se bare Grækenland som med socialistiske regeringer har sat arbejdstiden ned og ned og sænket pensionsalderen, det er der intet samfund som har råd til men det giver stemmer (fra uvidende) til de politikere som foreslår det.
Tilbage i 1959 havde vi her i Danmark 45 timers arbejdsuge og familielivet fungerede, hvorfor skulle vi så ikke kunne finde ud af at få tingene til at fungere nu?
for 100 år siden i 1912 var den ugentlige arbejdstid på 57,1 timer nu her 100 år senere er arbejdstiden sat ned med 20 timer om ugen til 37 timer, ikke så mærkeligt at økonomien skranter.
Forestil dig at vi arbejder flere timer om ugen men ugelønnen er den samme, det vil give flere arbejdspladser - men desværre ikke flere stemmer til de modige politikere som tør foreslå det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-12 23:02

Citat
der er jo også 6 ugers ferie du skal tage hensyn
3 uger burde være nok men der går sikkert nogle år før vi er modne til at sluge den, har du ikke fulgt med når aviserne hvert år omkring store bededag skriver om hvor meget bare den ene dag koster samfundet og foreslår at vi afskaffer den fridag:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2010/04/30/204046.htm
tænk så på hvad 3 unødvendige ugers ferie koster!
Jeg ved godt at det er urealistisk her i 2012 at tale om at indskrænke ferien så meget, men se om nogle år den tid er forbi hvor vi bare får mere ferie og kortere arbejdstid og højere løn hver gang der er overenskomst forhandlinger,
og det er kun en begyndelse, vi skulle jo nødig havne i samme situation som Grækenland hvor andre lande bestemmer hvor meget vi skal arbejde og betale i skat og pensionsalder med mere

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 15-10-12 18:23

hej o.v.n.
Det er en fin argumentation du har,jeg har været i grækenland af flere omgange og det som er symptomatisk er at de HADER,et dankort men hellere vil have kontanter,hvorfor mon.
nu er det sådan i danmark at der er en del af befolkningen som ikke har noget at lave og det motivere slet ikke mig til at arbejde mere de skal tvinges til et arbejde og samtidig skal der skaffes flere jobs og den eneste måde det kan lade sig gøre på er vel at lade andre arbejde når du og jeg har fri.
med den nye lukkelov er det bare sådan at der ikke bliver flere ansat istedet skal dem som i forvejen er ansat skal arbejde mere,fordi de er for DYRE,hvis der skal ansættes flere derfor skal vores løn sænkes og skattekortets sættes op til ca 100,000,00kr pr år så kan man sænke lønnen så folk ca har det samme som de har i dag
fjerne fradragsrette på hvad ved jeg alt det som der er i dag transport ,fagforening,gæld på huslån,diverse som selvstændige trækker fra,så kan der nemlig ikke spekuleres i dette,mere,hvilket er udbredt,såsom sort arb bliver knapt så atraktivt.ligesom de diæter som udenlandsrejsende får skattefrit.alle de penge malker sanfundet inc landmændendes landbrugsstøtteordtninger.
Og i 1959 var verdenen sådan at kvinderne gik hjemme så derfor fungerede familielivet udover at de jo ikke tog de jobs der var.men forskellen var at de ikke fik hverken dagpenge eller anden forsørgelse,af staten.
vores jobs bliver jo taget af udenlandske arbejdskraft
3 ugers ferie gøre bare at folk ikke køber de rejser som flere rejseselvskaber lever af og derfor må fyre personale og kastrup lufthavn feks ikke får den intjening som de får nu.
hvis nu alle i udlandet havde 3ugers ferie mistede vi i danmark mange millioner på turistintægter
måske momsen skulle harmoniseres istedet så den er som i tyskland,hvilket vil fjerne noget af grænsehandlen.og gøre at flere i kruså og tønderområdet ville have meget bedre vilkår.for at beholde deres forretning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-12 18:36

Det er en besynderlig blanding du klistrer sammen der

Hvad hedder den "farve"

Hvor skal den halve million mennesker der må gå fra hus og hjem, bo henne

Skal vi nu holde ferie for at rejsebrancen kan overleve

Hvad med at lukke supermarkederne - så kan de små købmænd også leve

PS....

Det er sandelig en dårlig ide at "spekulere" i gæld med en normal indkomst - det tjener man INTET ved - den tid er forlængst forbi

Hvem havde du forestillet dig skulle betale gildet

Hvis du plukker de højtuddannede yderligere smutter de bare - og så mangler der ENDNU flere penge

Sidste mand lukker og slukker

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 15-10-12 21:45

først og fremmest er det ikke os andre som skal finansere de selvstændiges fragdrag.og dernæst den halve mil hvem drejer det sig om,folk har vel selv skabt den situation de sidder i så har de givet en for lille udbetaling i forhold til det de har købt for,og det er deres eget ansvar men stort og flot skal det være.
bo ikke for mere end du kan være uden job i en periode,
dernæst er det rigtig mange penge det drejer sig om når folk tager på ferie,og da det er billigere i udlandet at leve er det vel logisk at rejse derhen,se tyskerne de tager ikke til jylland og lejer sommerhuse i samme omfang som de gjorde tidligere.pga priserne.i dk.
hvem jeg havde forestillet mig,skulle betale gildet det kunne du jo gøre,så kan du også lukke og slukke.
de højtuddannet er slet ikke interesseret i at forlade danmark de har familie her og der tæller højere end job i udlandet.
du må snart komme med nogle gode argumenter omkring din kritik,istedet for at skrive som du gør.jeg har ikke sat dette indlæg her for sjov.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-10-12 00:34

Danskerne har nogle af de højeste lønninger.
Danskerne er nogle af dem der betaler allermest i skatter og afgifter.
Der burde ringe en klokke...

Skatter og afgifter skal NED! Start med at fjerne momsen på arbejdsløn, det er en ydelse IKKE en vare. Det løser også en stor del af det sorte arbejde.. Fradrag skal minimaliseres, det er et gedemarked og der spekuleres i det.

Vi skal indse at dem der får mest i løn er med til at ødelægge den danske konkurrene evne.

At vi sætter arbejdstiden op får ikke flere i arbejde.

Og så skal vi nok overveje om et lille land som Danmark kan holde til, rent økonomisk, at modtage så mange indvandrerer... Beklager min egoisme, men der må være en grænse for hvor meget vi kan og bør gøre på det punkt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-12 07:28

Citat
først og fremmest er det ikke os andre som skal finansere de selvstændiges fragdrag

Hvem har dog også påstået det

Citat
og dernæst den halve mil hvem drejer det sig om,folk har vel selv skabt den situation de sidder i

Ja - de har fulgt gældende lovgivning

Citat
bo ikke for mere end du kan være uden job i en periode,

Det skal dæleme være en kort periode - eller er der kun "hønsehuset" man kan betale

Citat
dernæst er det rigtig mange penge det drejer sig om når folk tager på ferie

Ja - men det er i UDLANDET de lægger dem

Citat
hvem jeg havde forestillet mig,skulle betale gildet det kunne du jo gøre,så kan du også lukke og slukke.

Jeg betaler rigeligt - men det er ikke MIG der beklager systemet
Citat
du må snart komme med nogle gode argumenter omkring din kritik,istedet for at skrive som du gør.

Skal du nu også bestemme HVAD jeg mener

Argumenterne VIL du jo ikke høre på.....
Citat
hvad syntes du der skal ændres og hvorfor

Var det ikke det du spurgte om......

Der er jo ingen grund til at spørge hvis DU ALENE har svaret

Kommentar
Fra : kenn63

Dato : 16-10-12 19:48

hej taunusanden.
Du har ret i rigtig mange af dine argumenter, ja næsmest det hele og beviser at jeg ikke er den eneste som syntes tingene er rigtig kedelige og trænger til forandring.
vi kan ikke og har ikke hverken råd eller lyst til at være socialkontor for hele verdens befolkning som har problemer og mennesker som bevist udnytter systemet.og tilhører ikke nogen bestemt trosretning