/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Er skrivebord en mappe??
Fra : k_m_s
Vist : 922 gange
200 point
Dato : 11-10-12 15:36

Hej.

Jeg skal ha valgt nogle mapper som jeg gerne vil ha taget back up af.

Kan jeg vælge "C:/brugere/kns/skrivebord" og så få lavet en back up af skrivebordet som hvis det var en almindelig mappe?

De mapper der så ligger på skrivebordet bliver der taget backup af, mens hvor det er genveje til mapper og programmer er det kun genvejen der kommer med.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-10-12 15:37

Forstår ikke helt spørgsmålet. Men ja, skrivebordet er en mappe.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 210 point
Dato : 11-10-12 15:48

Hvis du vælger at lave backup af mappen "Skrivebord" så får du alt med du har gemt direkte på skrivebordet.

Genvejene på skrivebordet skal du finde mapperne til og lave backup derfra

Kommentar
Fra : poten

Dato : 11-10-12 17:05

Citat
Kan jeg vælge "C:/brugere/kns/skrivebord" og så få lavet en back up af skrivebordet som hvis det var en almindelig mappe?

JA DET KAN DU!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-10-12 17:56

hvilken windows version har du

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-10-12 18:40

i windows 7,.. som det ser ud til du bruger,

Start => brugernavn (kns)
så ser det sådan ud,..
http://peecee.dk/upload/view/387070

marker mappen (skrivebord) ... og kopier,.. = backup

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 11-10-12 20:59

Ja det er windows 7 jeg har.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-10-12 12:06

Hej !
ja så kan du tage et spejlbilledet af drev du har på computeren dvs at genveje og det de henviser til bevares.
sådan gør du:
kontrol panel - systen og sikkerhed - sikkerhedskopiering og gendannelse
ude til ventre vælger du >>opret en systemafbildning<< følg genen og husk at oprette en systemrepetiondisk bagefter så du kan gendanne filer,drev,partitioner og genveje ....
er det det du er indtresset i,for det kræver at du har nok plads til bagup evt på en usb 2 disk .

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 14-10-12 18:05

Tak for svaret troldenesdhb.

Kim