/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt tag til garagen
Fra : zakdk
Vist : 433 gange
50 point
Dato : 03-10-12 00:22

Hej
Har en 30 kvm trægarage med trapezpladetag. Taget trænger til at blive udskiftet, men vil gerne have have en anden type tag på.
Men hvad skal jeg vælge ? Vil nogen her dele erfaringer og komme med gode input ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-10-12 01:04

trapezplader af hvilket materiale? Jeg har netop (= for et par år siden) lagt trapezplader på mit feriehus og regner så sandelig med, at det holder de næste 20-50 år. Stålplade med forzinkning, flere lag grund og en næsten emaljeagtig lak yderst.
Hvis du bor et sted med meget sur skorstensrøg, så bestil trapezplade i aluminium. Min ferienabo har det på udhuset, og det har da holdt i 42 år.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 03-10-12 09:04

Prøv whisky-aps.dk (nok også den type pbp omtaler). Jeg tænker, at det du fjerner, er lysplader.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-10-12 09:48

du kunne også vælge tagpap. og hvis du har mere end 15 grader hældning, kan du også bruge eternit.
men det billigste og nemmeste er helt sikkert trapezplader