/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Associationer....
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 1030 gange
100 point
Dato : 18-09-12 00:05

Hvordan med Jer...? Men jeg får visse associationer.....
Når jeg ser Fredens Religions ædle riddere stå samlet i store flokke og lytte helt euforisk til Imamens fredstaler, hvori Imamen opfordrer til drab på vantro hunde. Hvilket vil sige, at det gælder alle som ikke er muslimer.
Efter hver sætning råber de ædle riddere "TAKBIR TABIR"....Det betyder - oversat til dansk; Erobring og ekspansion.

Skru tiden tilbage til sidst i 30verne, dengang så vi samme rabiate foramlinger. Dengang råbte folket til Der Führer - "SIEG HEIL.... SIEG HEIL"....og ironisk nok, har ordene nogenlunde samme betydning.

Muhammed filmen, "Innocence of Muslims" som bliver spillet af skuespillere, hvis skuspillertalent, knapt er på højde med Øster Bavelses dilettant forening, kan skabe så meget røre i andedammen, så Vorherre Bevares da.

Hvad er der i filmen, som muslimerne kan blive så oprørte og harme over..?
Mon dog, det er filmen, som er årsag til halløjet...? Næppe.

Når et lands Ambassadør bliver myrdet, er det en krigserklæring imod det land Ambassadøren kommer fra. Der skal ikke undskyldes - der skal handles ! Obama og Fru Clinton, Hallooooo - der skal handles..!

Hvordan skal vi tolke Fredens Religions Ædle Riddere forsøg på kirkeafbrænding i Slagelse...?
Lade som ingenting..? Bare slå det hen med et skuldertræk og sige: Nå ja, det var et enkeltstående tilfælde..? Eller den sædvanlige lirum larum; Det er de få, som ødelægger det for de mange...? Er det efterhånden ikke en slidt kliché...? Tør vi blive ved med at lade som ingenting..?

Mvh.
Tommy

PS. Så I TV kl. 20 - Programmet "Bag Facaden" ?? Vedr. Speedometersvindel..? Da jeg så hvem bagmændene var, tænkte jeg: Hvorfor bliver man ikke overrasket mere. Alt ved det gamle - intet nyt i det......og det bliver værre endnu.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-09-12 00:36

De har nogenlunde samme tankegang som middelalderens korsfarere, men desværre med nutidens teknologi - og ja altså også den lille tyske maler.

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 18-09-12 00:39

Trykker skoene, malerhjerne

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-09-12 05:51

Udover at filmen (de brudstykker der har været i TV, gider ikke se resten) er elendig, er der meget af muslimernes hysteri over den jeg ikke fatter.

De er vrede over fornærmelsen af deres profet, fordi han beskyldes for at være krigerisk og pædofil, samt brutal?

I modsætning til den skvattede Jesus, var Muhammed en kriger, der indtog bl.a. Mecca og Medina med sin hær, og fik forenet samt omvendt det meste af den arabiske halvø i løbet af sit liv, han blev ca 62.
Det kan man da ikke kalde andet end krigerisk, og jeg kan ikke tro krigen foregik ublodigt eller uden brutalitet?

Var Muhammed pædofil, tjah, han giftede sig med Aisha da hun var 7 år, men hun flyttede vist først hjem til ham da hun var 9.
Men hun, og de 11 andre kvinder han giftede sig med efter hans første (og eneste) kones død, var formentlig i høj grad politiske alliancer, der skulle fremme hans karriere, ligesom man så i kongehuse mv. Mens han fik 6 børn med sin første kone, fik han ingen med de 12 efterfølgende?
Så om Muhammed holdt sig fra sex med Aisha i årevis, og dyrkede de andre koner, eller ingen af dem (siden de ikke fik børn) er uvist. Samtidig er pædofili i høj grad kulturelt betinget, den kriminelle lavalder er meget forskellig jorden rundt selv i nutiden. Men det er vel også en (værre) krænkelse at hævde, at han havde 12 koner, og IKKE havde sex med nogle af dem?

Alt i alt mener jeg der er rimelig grund til at fremstille Muhammed som krigerisk og brutal, og sandsynligvis -i forhold til dagens vestlige standard- pædofil.

Men den muslimske ophidselse bunder vel i, at muslimerne tror, at deres religion er LOV, og IKKE kan fortolkes/ændres/kritiseres, og at de muslimske lande heller ikke anerkender ytringsfriheden. Karakteristisk nok krævede en eller anden imam et verdensforbud mod krænkelse af islam, havde han nu i det mindste sagt religion kunne det måske give en vis mening, men KUN islam, sygt!

Samtidig skal vi huske på, at vores ytringsfrihed heller ikke er ubegrænset, fx denne fra straffeloven
"§ 140. Den, der offentlig driver spot med eller forhåner noget her i landet lovligt bestående religionssamfunds troslærdomme eller gudsdyrkelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder"

Bestemmelsen var oppe i forbindelse med Muhammedtegningerne, men der mente man ikke der var forsæt til at krænke. Med den viden vi har nu kan det ikke udelukkes at ophavsmanden kunne straffes (ingen retspraksis siden 1938) hvis filmen havde været lavet i Dk.

Men det positive ved den nuværende "sag" er, at det her i landet kun er en meget lille del af muslimerne, der har reageret voldeligt, så det er gået fremad siden 2006.

Noget tyder også på, at nogle af demonstrationerne i muslimske lande har været orkestreret/betalt af terrorgrupper, så måske stikker vreden ikke så dybt som TV fremstiller det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-09-12 08:24

Citat
Trykker skoene, malerhjerne

Hvad siger I så..? Her er virkelig en person, der har argumenterne i orden.

Mvh.
Tommy
Nu med malerhjerne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-09-12 08:57

Her kan der læses lidt om indvandringens lykkelige berigelser.

http://www.bild.de/politik/inland/integration/buergermeister-neukoelln-heinz-buschkowsky-26224140.bild.html

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-09-12 12:39

Jeg så programmet i går om saudi arabiens involvering i europa og jeg blev så vred.

Hvad fanden skal vi gøre med de forstokkede idioter. Fanden til imamer som lyver så vandet driver af dem.

Og hvad fanden bilder Saudi Aradien sig ind. De gamle idiotiske mænd som tror de kan bestemme over almindelige mennesker. Hvor herre bevares.

De skulle skydes skulle de.

Accepteret svar
Fra : theipeter

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-12 12:58

Fin sammenligningen med -Imam og Hr. Hitler- ,

uden Imam ville der sikkert ikke være en eneste undersåt
der ville kende til / brokke sig over filmen
(eller noget andet kritik af profeten, for den sags skyld)

man får let det indtryk, at næsten alle muslimer,
har sat hjernen på "stand-by" og lader en tilfældig Imam 'overtage' styringen.

så kan vi andre kun håbe på at muslimer, -lige som det Tyske folk,- bliver klogere med tiden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-09-12 16:13

Citat
Men det positive ved den nuværende "sag" er, at det her i landet kun er en meget lille del af muslimerne, der har reageret voldeligt, så det er gået fremad siden 2006.
Hvilket, set med mine øjne, er en sandhed med visse modifikationer. For, hvor var moddemonstrationen imod Hizb ut-Tahrir..? Havde der været en moddemonstration havde balladen været der -og det er lige så sikkert som "Amen i kirken" - eller..... lige så sikkert som "Allah u akbar"
Der var nemlig ingen moddemonstration - desværre. Hvor var de venstreorienterede..? Den gruppe plejer da ellers at lave moddemonstrationer i mod alt.
Det eneste usædvanlige syn, set med en danskers øjne var, at de muslimske kvinder i samlet flok, var verfet ud til højre. Og der stod de så - kvinderne, og kaglede som høns.

Citat
Noget tyder også på, at nogle af demonstrationerne i muslimske lande har været orkestreret/betalt af terrorgrupper, så måske stikker vreden ikke så dybt som TV fremstiller det.
Hvis det er tilfældet, så er Ambassadøren + fire andre myrdet for sjov!?
Hvis det er tilfældet, så forstår jeg overhovedet ikke Obamas og Clintons undskyldninger over, at de i det hele taget eksisterer.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-09-12 16:38

Om det første, efter hvad politiet sagde, var selve demonstrationens ledelse fra Hizb ut-Tahrir meget samarbejdsvillige med politiet, udpegede de potentielle ballademagere, og hvorfor lave en moddemonstration mod en fredelig demo?

Citat
Hvis det er tilfældet, så er Ambassadøren + fire andre myrdet for sjov!?
Hvis det er tilfældet, så forstår jeg overhovedet ikke Obamas og Clintons undskyldninger over, at de i det hele taget eksisterer.

Nej, for sjov var det ikke, men terroristerne havde sagt de ville hævne sig eller hvad de nu kalder det 11.sept.

Usa skal vel lige finde ud af hvem der gjorde det før de kan slå nogen ihjel, og det vil sikkert være klogt at tage skurkene i samarbejde med de libyske myndigheder, allerbedst hvis libyerne selv kan ordne sagerne (eller at det ser sådan ud), de har da også arresteret nogle

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/09/13/163105.htm

Og her om betalte demonstranter i Ægypten

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2012/09/16/0916070809.htm?rss=true

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-09-12 19:53

Citat
og hvorfor lave en moddemonstration mod en fredelig demo?
Skrev du virkelig fredelig demonstration, vagnr..? "Hisig prut og papir" har aldrig- og får aldrig fredelige hensigter.
Og jo, så sandelig da, der er netop grund til at lave moddemo når det drejer sig om Hizb ut-Tahrir.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-09-12 20:51

Jeps, http://www.metroxpress.dk/nyheder/foto-hizb-ut-tahrir-demonstrerer-foran-den-amerikanske-ambassade-i-kbenhavn/KOblip!18KKJHM6nMCI/

At der er nogle skvadderhoveder, der skal lave ballade begefter, er ikke specielt for denne demo!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-09-12 09:50

Sakset fra "Den Korte Avis"
Citat
Pengene fosser ud af statskassen til asylpolitikken
Medens regeringen har travlt med at gennemføre besparelser på stort set samtlige samfundsområder, fosser pengene ud af statskassen til asylpolitikken.

I forhold til 2008, hvor udgifterne til asylpolitikken lå på 370 millioner kroner, er udgifterne nu steget til det tredobbelte.

På budgettet for i år er der således afsat cirka én milliard kroner til driften af asylpolitikken. Men det forventes, at det beløb vil stige yderligere med et tocifret millionbeløb, således at de samlede asyludgifter i år vil komme et godt stykke op på den anden side af én milliard.

Fra januar i år og til og med juli var antallet af asylansøgere nået op på 5.294. Man regner med, at det samlede antal asylansøge i 2012 vil nå op på omkring 6.000.

Til sammenligning lå antallet af asylansøgere i 2007 på 1.802.

Små 400 millioner ekstra til den nye asylpolitik
Den ændring i asylpolitikken, som regeringen med støtte fra Liberal Alliance og Enhedslisten nu planlægger at gennemføre vil i 201 koste 400 millioner kroner, der skal lægges over i det normale asylbudget.

Det drejer sig blandt andet om 92 millioner kroner til ekstra hjælp til flere flygtninge og 18 millioner kroner ekstra til danskundervisning som følge af flere familiesammenføringer.

Til indkvartering af flere asylansøgere og udgifter til regeringens beslutning om udflytning fra asylcentrene er der afsat over 289 millioner kroner på finanslovsforslaget for 2013.

Ovenstående er kun et startgebyr inden kulturberigerne for alvor koster samfundet penge.
Men det sjove er, at den alm danskers opmærksomhed skal henledes på "Dovne Robert"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-09-12 10:23

http://jyllands-posten.dk/kultur/historie/article4845006.ece

ÅHHHH, det glæder mig sågu. Det havde da været forfærdeligt, hvis manden havde rendt rundt uden så meget som et lille put.
Godt gået, gamle jas!!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-12 10:32

Jeg som troede, han bare var lykkelig hvis nogen salvede hans fødder

Det er sikkert en eller anden liderlig katolsk præst, der har plantet "beviset", så han ikke skal nøjes med kordrengene

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-09-12 11:20

Katolske præster og profeter.....religionens repræsentanter har mange underlige lyster.
De sku' hanke lidt op i deres "kjoler", sku' de - og smutte hen på kroen og få en ordentlig brandert på, gerne ledsaget af et par gode store havanesercigarer. Bagefter kan de sende bud efter et par ludere til at gi' dem den helt store tur. Betalingen burde tages fra kollekten.
Jeg giver gerne en skærv - bare så repræsentanterne ku' få noget andet at tænke på.

Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-09-12 14:52

Underligt, at muslimerne benytter deres ytringfrihed til at bekæmpe deres ytringsfrihed..
For mig lyder det helt skørt.

Det franske ugemagasin Charlie Hebdo vil trykke adskillige karikaturtegninger, der skal forestiller islams profet Muhammed.
Magasinet siger, at tegningerne vil "chokere de, der vil chokeres".Uhada, det lyder spændende.
Det er ikke umiddelbart klart, om det er nye tegninger, der bliver offentliggjort, eller om det kan være tegningerne, som i 2005 blev trykt i Jyllands-Posten, og som udløste store uroligheder i muslimske lande.

Personligt synes jeg det er helt ok. Muslimerne må lære, at vi i vesten skider højt og flot på deres profet, endda lige så meget som muslimerne skider på kristendommen - og andre religioner. Og desto flere tegninger og film vesten kan fabrikere, jo mere må det vel gå op for muslimerne, at ytringsfriheden kan de ikke knægte.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-12 15:07

Jeg har læst om Charlie Hebdo, er ikke begejstret for stuntet.

Jeg har det sådan, at når jeg ser en stor tyk kvinde, der ser ud som om hendes hofter besrår af to ølkasser ved siden af hinanden, resten ser endnu værre ud, tænker jeg mit, inde i hovedet, men jeg siger ikke til hende "kors hvor er du tyk, grim og ulækker". Det samme gælder for andre mennesker.

Har det et formål at sige noget der kan støde/såre andre, skal jeg nok få det sagt på så venlig en måde som muligt, men ikke bare for at genere.

At mange muslimer er skallesmækkende mimoser, ikke har en dyt respekt for andre religioner mv. skal ikke forlede os til at synke ned på deres niveau, jeg ville meget hellere have at de nærmede sig vores.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 19-09-12 16:05

skal ikke forlede os til at synke ned på deres niveau, jeg ville meget hellere have at de nærmede sig vores.

Ikke at vi skal vende det blinde øje til - og meget mere kunne siges men det er vist det mest fornuftige der er sagt i denne tråd, samt at vold aldrig er løsningen på noget som helst

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-09-12 16:50

Hvor mange Muhammed tegninger var blevet tegnet, og hvor mange Muhammed film var blevet produceret, hvis og såfremt muslimerne holdt deres ideologi indenfor deres eget område, hvilket vil sige mellemøsten.
Nok ikke nogen som helst!
Tegningerne og filmene er tegnet og produceret netop for at vise, hvad ideologien er for en størrelse.

Jeg er så røvtræt af, at denne horde af uoplyste mennesker skal diktere mig - i mit eget fædreland, hvad jeg skal -og netop ikke skal. Og jeg er så røvtræt af, at se flere bydele i København., Århus og Odense omdannet til rent mellemøstlige foretagender.
Og jeg er så røvtræt af, deres snyderier, tuskhandler, moms og skatteundragelser, svindlerier med biler, røverier på åben gade, skud og drab på gader og stræder, deres krævementalitet.
Deres børns vold i folkeskolerne - og altsammen med de rødes og de radikales velsignelse.

Citat
At mange muslimer er skallesmækkende mimoser, ikke har en dyt respekt for andre religioner mv. skal ikke forlede os til at synke ned på deres niveau, jeg ville meget hellere have at de nærmede sig vores.
Og hvordan vil du så gøre det..? Ved at give dem ret i, at dansken skal underkaste sig en pædofil profet..? Eller ved at gøre dem opmærksom på, at lige meget hvor meget de end hyler og skriger i gaderne, beholder vi vores demokrati - og i det demokrati indgår bl.a. en ret til at ytrer sig, og kunne færdes frit på gader og stræder uden at blive udsat for røveri.

Citat
Jeg har det sådan, at når jeg ser en stor tyk kvinde, der ser ud som om hendes hofter besrår af to ølkasser ved siden af hinanden, resten ser endnu værre ud, tænker jeg mit, inde i hovedet, men jeg siger ikke til hende "kors hvor er du tyk, grim og ulækker". Det samme gælder for andre mennesker.
Nu er vel sådan i et demokrati, at man har ret til at være fed, ulækker, ubarberet, eller gå i beskidt tøj - eller ikke at vaske sig hver dag, sålænge vedkommende ikke forlanger med vold og demonstrationer, at alle andre også skal være et "svin" Det er gudske lov en frihed alle har.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-12 17:06

Jeg mener ganske enkelt du blæser "problemet" helt ud af proportioner.

Jeg bor i Hvidovre, kan se Avedøre (der er sluppet for at være en ghetto, men stadig masser af etnere) hjemmefra, jeg oplever ikke andre problemer her, end at en del af etnerne hellere vil bruge penge på et kraftigt lydanlæg end på en ny lydpotte. Ellers ser jeg dem i forretninger, både som kunder og ekspedienter, på gaden osv, hvor de stort set opfører sig som alle andre.

Vi har ca 250000 muslimer i dronningeriget, ca 1000 af dem demonstrerede foran USAs ambassade forleden, de fleste af dem helt fredeligt, det gør danskere/kristne jo også når de er utilfredse med et eller andet!

Men hverken du eller jeg forventer vel vi ligefrem bliver enige

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-09-12 19:58

Citat
Jeg mener ganske enkelt du blæser "problemet" helt ud af proportioner.

Jeg bor i Hvidovre, kan se Avedøre (der er sluppet for at være en ghetto, men stadig masser af etnere) hjemmefra, jeg oplever ikke andre problemer her, end at en del af etnerne hellere vil bruge penge på et kraftigt lydanlæg end på en ny lydpotte. Ellers ser jeg dem i forretninger, både som kunder og ekspedienter, på gaden osv, hvor de stort set opfører sig som alle andre.

Vi har ca 250000 muslimer i dronningeriget, ca 1000 af dem demonstrerede foran USAs ambassade forleden, de fleste af dem helt fredeligt, det gør danskere/kristne jo også når de er utilfredse med et eller andet!
Jeg tror, at du skulle smutte lidt ud af dit andehul - i dette her tilfælde, Avedøre - garanteret ligusterkvarteret, Tag S-toget og smut en en tur ind til det gamle arbejderkvarter, Nørrebro. Tag endelig konen med og bed hende om, at tage en halskæde med kors på. Lad korset hænge frit så alle kan se det. Når I er udskrevet fra hospitalet, ser jeg frem til din beretning om Jeres tur til det gamle københavnske arbejderkvarter.

Husk endelig at melde den evt. voldsepisode til Politiet på Nørrebrogade 88 - kujonerne har åbnet stationen igen - menæh, allerede nu i skrivende stund kan jeg godt afsløre, du får ikke en skid ud anmeldelsen, fordi, det var et enkeltstående tilfælde af en traumatiseret 3. g'er, som følte sig forfulgt af omverdenen, blot fordi han havde irettesat sin søster med en el-ledning. Søsteren var æresløs fordi hun havde krænket hele familien ære ved at samtale med en ung dansker - endda ved højlys dag. Og sådanne slige ting gør man ikke i danmark - med mindre man er en luder.

Citat
Men hverken du eller jeg forventer vel vi ligefrem bliver enige
Nej ikke lige pt. Men en dag, vagnr, bliver du enig med mig. Men ak, så er måske for sent?
I socialdemokrater har det jo med at opdage fædrelandsbesættelserne for sent.

Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-09-12 08:14

Ligusterkvarteret rammer plet, men jeg kommer skam regelmæssigt både i Avedøre st.by, og på Nørrebro, mest for at handle, uden problemer.

Min viv ejer ikke et kors, så den oplevelse må vi vist undvære

Men hvor du og dine meningsfæller åbenbart tror, at hvis vi dæmoniserer alle muslimer, fordi nogle få procent af dem er religiøst forrykte, kriminelle mv., så vil de forsvinde fra Danmark, og rejse "hjem" til de lande, deres (bedste)forældre flyttede fra.

Jeg, og de meningsfæller jeg måtte have, tror at dæmoniseringen netop er med til at øge problemerne, herunder radikaliseringen, og at dem der flytter væk, er de højtuddannede, der efter gratis uddannelse med SU, finder ud af at anerkendelsen af dem som læge, ingeniør mv i USA eller England er langt større end her, og skatten lavere.
Fjolserne, dem der lever af kontanthjælp, kriminalitet eller snarere begge dele, de bliver her.

Så, ligesom vi gjorde for år tilbage, tog rundt i flygtningelejrene og fandt de svageste, de skulle til Dk, mens USA tog de stærkeste, kan vi nu lave en sortering blandt vores etnere, de nyttige kan rejse, de umulige kan vi beholde.

Jeg er glad for at DFs indflydelse er væk, i hvert fald indtil næste valg!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-09-12 09:32

Citat
Jeg er glad for at DFs indflydelse er væk, i hvert fald indtil næste valg!
Ja det kan man kun beklage.
Socialdemokraterne bryder sig ikke om DF'erne. Hvorfor mon..?
Fordi DF's vælgere er de A vælgere, som ikke er european by heart - eller stuerene.

Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-09-12 09:34

Tak for svaret theipeter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-02-14 10:00

Dette er simpelthen topmålet af hykleri!!!!

http://www.b.dk/nationalt/trusler-om-boykot-i-mellemoesten-efter-dansk-slagteforbud?

Dk krænker religionsfriheden????? fordi vi forbyder mishandling af dyr???

Og det skal komme fra Saudi-arabien, et land hvor de måtte være 4 om en kamel i stedet for at køre i Rolls Roycer, hvis ikke lige det var fordi nogen, fra USA, IKKE SA, fandt olie i deres sand, og hvor der er dødsstraf ved halshugning, stening el. hvis man er "heldig", blive skudt og først korsfæstet bagefter, for at forlade Islam! Slaveri er officielt afskaffet, men findes stadig, så sent som siodste år var saudierne meget ophidsede over, at USA udviste en diplomat fra SA for at holde en husslave, i USA altså!

http://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia (Apostasy er ordet for at forlade "sin" religion)

Nu mangler vi bare at beskytte babyers forhud mod jøder og muslimer ligeså godt som køer, her i landet, altså

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-02-14 21:26

Du har fuldstændig ret vagnr
På den anden side har de jo lidt ret, når de påpeger dobbeltmoralen i at tillade jagt og forbyde halal.
Dog må det siges, at jagt er på ikke indfangede dyr, hvor det altså ikke er muligt at bedøve først.