/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Kapitalindkomst fra udlandet
Fra : p-nielsen
Vist : 259 gange
100 point
Dato : 14-09-12 15:38

Kære alle,

Jeg flyttede til Danmark fra England for et års tid siden. Fra min tid i England (hvor jeg ikke var skattepligtig i DK) ejer jeg nogle investeringsbeviser i selskaber købt gennem en investeringsforening. Investeringsforeningen udlodder løbende udbytte/provenu i takt med at disse aktier/selskaber sælges igen.

De investeringer jeg foretog i sin tid var med midler, som jeg allerede var blevet beskattet af (min nettoløn efter skat i England).

Mit spørgsmål er nu: Hvordan skal jeg skattemæssigt behandle de penge der udbetales fra fonden?

- Skal jeg betale skat af hver en krone jeg får udbetalt eller kun kun af mit provenu (det beløb som overstiger min investering)
- Skal jeg opfatte min samlede investering gennem investeringsforeningen som een investering eller som en række selvstændige investeringer, der skattemæssigt behandles individuelt.

Det drejer sig desværre kun om et mindre beløb, så at sætte en revisor på sagen, ville "æde gevinsten op".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-12 07:26

Citat
Det drejer sig desværre kun om et mindre beløb, så at sætte en revisor på sagen, ville "æde gevinsten op".

Hvorfor så bekymre sig om det

Lad du SKAT træffe den afgørelse - du kan alligevel ikke stille noget op uden "fagfolk" på banen....