/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
Hvorfor KUN i Firefox?
Fra : molokyle
Vist : 567 gange
500 point
Dato : 04-09-12 23:08

Tjaeh... siden validerer i såvel XHTML 1.0 Strict DTD, som i CSS ver. 3.0, så hvorfor er det KUN i Mozilla Firefox 15.0 (..og ALLE tidligere versioner af denne browser), at min hjemmeside vises 'forkert'?

Menuen til venstre (..som er opmærket som fixed position) vises præcis et linjeskift for langt nede på siden i forhold til 'top-banneret'.

I alle andre browsere, i nyeste version, vises den placeret korrekt og flugter øverst med indholdet i 'kassen' til højre for menu'en, i 'samme' afstand fra top-banneret med overskriftern. (Gælder: IE, Opera, Safari og Chrome) ?

Min CSS kode findes på: http://www.cssboxing.com/css/black_layout.css

..samt i en del stylesheets derudover, men disse er ikke funktionelt forskellige for index siden's ditto.

HJÆLP </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-09-12 23:10

Ps. Min side er eksperimental uden egentligt indhold ...og kan selvfølgelig ses på:

http://www.cssboxing.com/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 23:19

Tjae, det var da underligt...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-09-12 14:09

Den eneste 'udmaskning' jeg foretager i forhold til browser valg/version i min kode er brug af betingede kommentarer, som kun 'forstås' af IE browseren og handler om tilretning af CSS'en i forhold til versioner tidligere end IE7. Iøvrigt beder jeg nyere versioner af IE om at rendere siden, som var det en IE7 browser. Dette vha. af meta markøren:
Kode
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

ALLE andre browsere burde være bedøvende ligeglade med dette.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-12 21:29

Øv... ingen 'naturlig' forklaring.
Så jeg lukker ...men det hu'er mig ikke!
</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : molokyle

Dato : 10-09-12 21:31

Ingen foreslag? Så jeg må lukke. Stærkt utilfreds B-(
</MOLOKYLE>