/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Snydt i skat...- hvad nu? :(
Fra : Sanda77
Vist : 746 gange
20 point
Dato : 02-09-12 20:36

Jeg skammer mig frygteligt over det...
Vi har i dag modtaget brev om, at Skat har spottet nogle store uregelmæssigheder i vores opgørelser fra de sidste 3 år ... Og ja, de har ret :(
Min mand har altid lavet vores skattepapirer, uden at jeg har blandet mig i det, og nu viser det sig at han har været uærlig:( alt i alt er der tale om , at han har opgivet 380.000 kr for meget ( for meget kørselsfradrag plus store tal i " øvrige lønmodtager" ) jeg står åbenbart for 100.000 kr's bedragen :(
Jeg er MEGET skuffet over min mand, og han er selvfølgelig meget bange nu!
Hvad kommer der til at ske? Vi har et samlet lån på 2mio, hvoraf 1,6 mio er til huset...
Mister vi huset? Mister vi bilen? Vi har ikke nogle penge liggende til at betale det tilbage her og nu...
Vi har 3 børn.....
Min mand er fængselsbetjent...- mister han jobbet? Giver det fængselsstraf????
HJÆLP!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-12 21:18

I kommer ikke udenom, at skulle tilbagebetale. Da der ikke er gang i hussalget overhovedet, så er der ikke meget ide i at tvinge jer til at sælge - muligvis med tab - så få lavet en afdragsordning, jo hurtigere jo bedre, så i ikke for en fogedsag på nakken.

Citat
Min mand er fængselsbetjent...- mister han jobbet? Giver det fængselsstraf????

Her er jeg dig svar skyldig, men umiddelbart får fængselsvæsenet vel ikke af vide, at der er lavet skattefusk, hvis i selv laver en afdragsordning

Ring til SKAT og få vished i morgen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-09-12 23:58

Sikke da en røverhistorie...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-12 09:16

Skal vi tro på den

Kommentar
Fra : Sanda77

Dato : 03-09-12 10:30

Den er desværre god nok!!!!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-09-12 10:31

Citat
Den er desværre god nok!!!!

Så kan det måske være vi får en fortsættelse når du i løbet af dagen får ringet til myndighederne?

Kommentar
Fra : Sanda77

Dato : 03-09-12 11:20

Manden har snakket med dem.......
Vi skal sende diverse papirer ind, og så skal vi sammen finde en løsning...
der bliver IKKE tale om fængsel !!) , og det skulle hellere ikke komme til at gå udover hans arbejde....
Til gengæld kan jeg ikke se hvordan vi skal kunne betale gælden af, da vi i forvejen sidder ekstremt stramt i det!
Gad vide om vi stadig har vores hus om et halvt år:(

Kommentar
Fra : Sanda77

Dato : 03-09-12 11:44

OG NEJ, jeg er ikke ude efter sympati!!!

Skulle bare have udfyldt mine egne skattepapirer...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-09-12 12:35

Citat
Skulle bare have udfyldt mine egne skattepapirer...

Ja, man må jo sande det gamle ordsprog:

Af skade bliver man klog sjældent rig...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 03-09-12 14:43

Hvor der er vilje er der også en vej... i kan sikkert godt afse nogle penge til at afvikle gælden, når det kommer til stykket. Ellers bliver i jo nød til at sælge huset

Godkendelse af svar
Fra : Sanda77

Dato : 03-09-12 14:54

Tak for svaret Nordsted1.