/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Grovkornet kattegrus med duftkontrol
Fra : Birgitte32
Vist : 1156 gange
100 point
Dato : 25-08-12 11:10

Vi har 2 siamesere, og har igennem lang tid brugt finkornet kattegrus med babypudder. Det har elimineret lugten af kattetis, men til gengæld er det så finkornet, at de slæber det rundt i hele lejligheden, og især ind i vores seng, hvor de ynder at sove.

Nu har vi forsøgt at eksperimentere lidt med noget mere grovkornet, men det man kan få i gængse dyrehandlere her, er kun klumpende og ikke med duftkontrol. Det har givet mindre kattegrus i sengen, men til gengæld lugter det fælt.

Har nogen erfaring med kattegrus, der ikke er finkornet, klumper og ikke lugter. Jeg er blandt andet faldet over det her: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/klumpende/biokats/306729#more
men hvis de små sarte væsner nægter at bruge det, så er det jo igen penge ud af vinduet.. Vi har forsøgt det der hvide i en lille lyserød papirspose - det vil de slet ikke vide af og nægter at gå i bakken. Hjælp os med at holde sengen fri for kattegrus

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 25-08-12 13:22

http://shop.petworld.dk/product/kattegrus-/super-clump.aspx

Jeg bruger dette produkt, som er mine perserkatte og jeg elsker.

Det er finkornet, men jeg har ikke bemærket grus rundt om i hjemmet - eller i sengen og der er ellers 20 poter der bruger det mange gange dagligt

Der kommer lidt grus på gulvet, der hvor kattebakken står, men jeg har en lille kost og en fejebakke lige ved siden af til at feje op med.

Jeg bruger det ikke selv, men kender flere der har lukkede kattebakker, så gruset ikke kommer på gulvet, men dit problem er jo at gruset sidder under poterne på dine katte, og det afhjælper et lukket wc ikke

Jeg håber at du finder noget grus som du og dine
Citat
små sarte væsner

kan blive enige om

Mange hilsener malmin

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 25-08-12 16:42

malmin - det er også det, som vi har brugt hele tiden.. Og mærkeligt nok havde jeg ikke det store problem med det, før jeg flyttede sammen med min kæreste, men der skulle de også gå ned af en lang gang med gulvtæppe på, hvor det sikkert faldt af, men efter jeg er flyttet sammen med min kæreste i en lidt mindre lejlighed OG har fået en lukket kattebakke - så slæber de det rundt over det hele. Måske man skulle prøve at tage låget af? Ved bare ikke lige, hvilken forskel det skulle gøre hehe Hmmm vil bare så nødigt tilbage til det finkornede, men det er også syndt for dem, at det lugter, som det gør.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 25-08-12 16:45

hmmm måske en eller anden form for måtte, som bakken kan stå på eller lille tæppe? Men hører stadig gerne, hvis nogen kender til noget grovkornet noget.

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-12 17:49

Det er morsomt at det er det samme grus du bruger - der er så mange forskellige mærker på markedet.

Måske du skal se tiden an, for når jeg tænker mig om, har mit kattegrus opført sig underligt her i sommers.

Jeg spurgte der hvor jeg køber det, om indholdet i posen var sammensat på en anden måde. Jeg fik så at vide, at den høje luftfugtighed vi har haft en stor del af sommeren var skyld i at gruset blev en smule tungere, og der var flere der havde klaget over at gruset hang fast i kattenes poter.

Jeg har bare ikke bemærket at gruset hang fast, men jeg har brugt mere grus, fordi "klumperne" i gruset blev meget større end de plejer.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 25-08-12 19:01

Hmm det lyder da sansynligt.. Måske vi bare skulle prøve igen og så tage låget af, for kunne da egentlig forestille mig, at der må dannes noget fugt inde i kassen, når der er låg på, og så giver det jo god mening, at det hænger fast..
Se - vi nærmer os jo alligevel en løsning

Godkendelse af svar
Fra : Birgitte32

Dato : 28-08-12 03:53

Tak for svaret malmin. Vi forsøger igen med det fine og uden låg på bakken