/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Antennebidrag
Fra : kimterge
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 06-08-12 14:15

Jeg er flyttet i lejlighed hvor der opkræves antennebidrag. der er ikke antenne på huset og man skal selv både bestille og betale for hometrio tilslutning, alt hvad der var i lejligheden var tomrør uden nogen form for kabel eller stik - skal jeg så betale antennebidrag

på forhånd tak for svar

hilsen

Kim

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 06-08-12 14:29

Formentlig ja.
Dette skyldes at ejendommen kan beslutte eller have vedtaget, at lave en aftale med en leverandør om levering af signal til samtlige lejemål.

Så hvis det står i din kontrak, er det rigtig nok.

Men du kan altid kontakte f.eks LLO.dk

Du kan finde emnet antenne beskrevet i lejeloven:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132875

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-08-12 16:01

Jeg vil under alle omstændigheder, nægte at betale for antenne, hvis ikke det er sådan inrettet at jeg kan sætte mit antenne stik i et stik og så har jeg fjernsyn, for det er faktisk det som et antenne bidrag dækker over..

Melander

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-08-12 16:38

Det virker underligt nu til dags kommer signalet mange gange via kabel og ikke synlig antenner

De må jo i ejendommen anvise dig hvilken antennestik der i lejligheden er aktiv hvis der ikke er et stik så må de etablere er stik før de kan opkrave dette bidrag

Kommentar
Fra : kimterge

Dato : 06-08-12 19:23

Tak for svaret Benjamin.

udlejer har lavet en aftale med TDC men de har "kun" før stik ind i elskabet og der var ikke i lejligheden nogen form for stik de blev først sat op den dag den kom efter vi var flyttet ind, vi har selv betalt al tilslutning til TDC

Der var kun en tom dåse med blænddæksel på ikke andet

men kigger da lige lejekontrakten igennem igen

hilsen

Kim

Godkendelse af svar
Fra : kimterge

Dato : 07-08-12 08:16

Tak for svaret Benjamin.Hansen.