/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Eksport import
Fra : rotw
Vist : 912 gange
200 point
Dato : 02-08-12 18:01

Nu har jeg læse flere af de spørgsmål omkring de kanariske øer

1 selve øerne er EU område/ land dvs når du forlader lufthavnen er du på spansk jord

2 det er mulig at købe taxfree fordi du kommer ud i international område/farvand uden for EU

Når du er på spansk jord EU betales der spansk moms og afgifter på de kanariske øer betales der spansk skat, moms og afgifter

Dvs at taxfree området er et område udenfor EU eller i mellem 2 EU lande

Så hvad jeg køber på flyet eller i lufthavnen er taxfree

Så mit spørgsmål er hvor mange cigaretter olign. Må man eksportere ud af EU og såfremt at man ikke søger om fratagelse at moms afgifter, skat og importere det igen

Eks 1 køber 50 l rødvin i Italien med bandarole og køre videre på ferie til Modova og tilbage i gennem Polen og ender i Danmark banderolerne er ubrudt og med italiens stempel moms told og skat er det lovligt?

Eks 2 køber 50 l rødvin på de kanariske øer (EU) med badaroler, transportere dem til så til et ande EU land Eks Danmark banderolerne er ubrudt de er jo ikke købt i det toldfrie/ taxfree område men i et andet EU land er det lovligt?

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 210 point
Dato : 02-08-12 18:32

De Kanariske Øer er identisk med fastlandet Spanien. Samme regler gælder der, som i resten af EU. Geografisk passerer du ganske vist ikke EU-områder, men lander i et Eu-land. Sammenlign det f.eks. hvis du flyver hen over et ikke EU-land på vejen i Europa, samme regler gælder - ingen afgiftfrihed på varer og her spansk moms m.m. Men hvordan vil du kunne transportere 50 l rødvin med fly? De efterfølgende fragtpriser vil nok vær højere end du kan spare. Det er lovligt at indføre til eget forbrug, beregnet til 90 l vin og 10 l spiritus

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-08-12 18:56

Det er netop min tanke så må jeg jo og have cigaretter købt i landet med til eget forbrug? Og 200 taxfree mere med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-12 19:29

Din påstand falder til jorden da "øgrupperne" har særlige toldregler....

Det vil sige du kan handle toldfrit, men med de begrænsninger der gælder for rejser ud og ind af EU.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-12 19:31
Godkendelse af svar
Fra : rotw

Dato : 09-08-12 07:23

Tak for svaret Thyregod8.