/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tagantenne på Berlingo
Fra : Kortoververden
Vist : 1031 gange
100 point
Dato : 02-08-12 14:20

Tagantennen er knækket i foden og jeg skal have en ny på, men jeg kan ikke finde frem til, om jeg kan bruge en af de der universalantenner fra T. Hansen, eller om jeg skal bruge en modelspecifik antenne. Er der en med et kvalificeret bud?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-08-12 14:22

Har du prøvet at spørge T. Hansen? - De vil HELT sikkert kunne svare!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-08-12 14:23

Har du nogensinde tallt med dem der arbejder i butikken??

Jeg har prøvet at spørge, men de ved intet andet end det der står på hjemmesiden

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-08-12 14:48

Så må da i det mindste Berlingo forhandleren vide det...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-08-12 15:23

@poten, det der med at spørge forhandleren virker ikke altid. T-Hansen vil sige at man kan bruge enhver antenne, for dem sælger de. Berlingo forhandleren vil sige at det kan man ikke, man skal købe en Berlingo antenne, for det er dem han sælger.

Jeg ved ikke om man uden videre kan bruge en standard antenne. Jeg ville nok skrue den af, og gå ned til t-hansen og se på sagerne...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 02-08-12 15:29

Du skal blot vide at montere du en uoriginal antennefod, og den ikke slutter helt tæt, og der senere kommer rust skader i og omkring monteringsstedet dækker forsikringen ikke...

har været der, har prøvet det...nedtur..underlig nok også en berlingo

Melander

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-08-12 16:26

Ingen kasko på bilen alligevel

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 02-08-12 19:24

Prøv at montere et stykke ståltråd.
Virker det - virker thansens sikkert også.

nilsg

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-08-12 19:33

Spørgsmålet handler mere om hvorvidt Thansens antenner kan monteres, jeg skal montere den indefra og vil ikke i gang med at afmontere hattehylde og alt muligt for at afmontere resten af den gamle, og så montere det hele igen for at køre til Thansen eller et andet sted for at købe en antenne og køre hjem igen og skille det ad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-12 19:43

Enhver antenne vil da virke

Det er jo ikke bilfabrikkerne der har "opfundet" autoradioen - den kan "spille" uanset om den sidder i fiaten eller ferrarien.....

Efter det jeg kan se, er der INTET udover ledning.....

http://østbirk.dk/?cat=4

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-08-12 04:14

Jeg har den stik modsatte oplevelse af thansen i Gladsaxe, altså god vejledning, også fraråde køb.
Men hvis den uoriginale ikke har en mindre for, vil den ret sikkert kunne monteres, men det klogeste er nok alligevel at løsne "himlen" så meget, at d kan se "det indvendige" først.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-08-12 04:15

ups! fod - ikke for

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 04-08-12 08:06

http://østbirk.dk/?p=383

Så længe den har samme Fod størrelse, og en god Gummi-Tætning, så bør det kun være smag som styre hvilken antenne du vil ha.

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-12 08:14

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-08-12 16:52

Du er velkommen