/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Begrænsninger på en Aprilia Rally?
Fra : Schwen
Vist : 3529 gange
50 point
Dato : 01-06-03 15:38

Jeg har for nyligt købt en ny Aprilia Rally 30km/t og overvejer kraftigt at fjerne begrænsningerne, men jeg har lige et par spørgsmål om det.

Sker der noget med garantien/reklamationsretten hvis man fjerner begrænsningerne (evt. får forhandleren til at gøre det)?

Hvilke begrænsninger sidder der på en Aprilia Rally?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-06-03 17:58

Der sidder ihvertfald skiver i varioen, og et blindrør på forrøret...

derudover er der vist noget med en katalysator...

kig et smut på www.scooter-tuning.dk "under tuning" -> "fjern nedroslingerne" og kig om de sidder på din egen !

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 01-06-03 21:08

Jeg har selv en Aprilia Rally, hvor min kæreste har fjernet noget begrænsning på.
Jeg mener garantien bortfalder fordi du har foretaget ændringer på motoren.
Men der sidder ihvertfald 2 skiver i gearkassen, 1 for og en bag. De skal fjernes, men der skal du bruge en koblingsnøgle eller en oliefilter (håndtag med rem) til at holde imod når du skal have sagerne af..
Det er det eneste der er gjort på min..og den kører 75 og har et helt fint optræk.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 02-06-03 10:04

Ja garantien bortfalder når du laver "konstruktive ændringer" i din maskine, hvilket det at fjerne begræsningerne er !

Kommentar
Fra : Schwen

Dato : 03-06-03 19:40

Jeg mener jeg har hørt at der sidder fire begrænsninger i en Rally. Kan det passe?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 04-06-03 07:10

Ja!

Der kan jo sidde mange forskellige (jeg ved ikke hvilkepå rallyen), bla. split i luftfilteret, begrænsning i studsen(vist nok kun zip), Begræsning i udstødningen, blindrør på forrøret, begrænset CDI Tænding....

Kommentar
Fra : ZIZZOZ_dk

Dato : 19-09-06 22:05

brugsvejledning til fjenelse af skiven http://billig-scooter.dk/about49.html

hvis du piller ved din scooter vil alt garantien/reklamationsretten ik virke mere efter du piller ved din scooter alt skal være std.. hvis du skal have garantien/reklamationsretten