/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
erfaring robotstøvsugere
Fra : snaptil
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 18-07-12 11:58

nu har der eksisteret robot støvsugere i et stykke tid, er der nogen der har erfaring med dem, både positive og negative, evt. modeller man skal holde sig fra ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-12 12:13

Jo lidt erfaring min gik i stykker lige efter garantiens udløb den er sat til side og bliver sikkert smidt ud når engang jeg får taget mig sammen, en sådan lille robot har en meget lille støvbeholder og skal tømmes ret tit, hos os er der både hund og kat inde og det kan ikke anbefales med en robot støvsuger når man har husdyr i stuen, medmindre at du har lyst til at tømme støvbeholder dagligt.
Den kørte såmænd udmærket da den kørte men skulle altså tømmes for hår og støv næsten daglig, den havde en slem lyst til at forsøge at kravle over fødderne på vore lænestole, det kunne den ikke og skulle hjælpes ned hver gang, fødderne er af den type som stolene Memphis - Palermo og lignende har i dette link:
http://www.bo-bedre.com/produkter/stuen/laenestole/
tro ikke at en sådan støvsuger kan køre uden opsyn, den hænger sikkert et eller andet sted og er kørt fast og har brugt batteriet når du kommer hjem
ikke mere robotstøvsuger her men jeg overvejer stærkt at få en centralstøvsuger

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-07-12 12:27

OK o.v.n det lyder ret nedslående. Hvilken model var den støvsuger ?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 18-07-12 12:33
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 18-07-12 12:43

Min er forgængeren for den her, den hedder 560 og den nye hedder 563:
http://robot-shop.dk/roomba-robot-stoevsuger-36/roomba-563-pet-120.html
en absolut fordel er at den suser rundt under sofaen hvor jeg ellers må ned på knæ og rode rundt med et sugehoved som næsten ikke kan komme under kanten, så der er både fordele og ulemper

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-07-12 13:36

De kan ikke holde til at man træder på dem, så min erfaring er ret kort.

Roboten kan ikke erstate et menneske der støbsuger, det jeg og min omgangs kreds ret enige om, den kommer aldrig sådan rigtigt helt rundt.

Men når det er sagt så hadder jeg husligt arbejde og med en robot kan der gå flere uger før jeg behøver at støvsuge rigtigt.

Kan ikke huske model, kun at den var sort - tænk og test har næsten lige lavet et test.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-07-12 14:27

Husker at min ikke havde pose og det husker jeg som ret ulækkert hvis man som mig er lidt sart, så næste gang jeg køber en robot støvsuger skal det være med pose hvis det findes.

Så kom jeg også lige i tanke om dørtrin - den går ikke fra rom til rom hvis der er dørtrin, så man skal om morgen vælge hvilket rom der skulle støvsuges i.

Det kunne godt betale sig lige at lofte spisestole op på bordet, selvom den kan komme rundt er den bare meget længer om det.

Kommentar
Fra : ove112

Dato : 18-07-12 14:31

vores kan ikke lide frynserne på tæpper og når den kører på kanten af tæpperlæggre den en stribe skidtop af tæppet

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-07-12 23:37

Ikke mange positive

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 26-07-12 14:16

Tak for svaret o.v.n..

takfor besvarelserne, tror jeg venter lidt endnu med sådan en støvsuger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-12 09:55

Selv tak og god sommer
Citat
tror jeg venter lidt endnu med sådan en støvsuger
det tror jeg er en klog beslutning, der er udvikling hele tiden så der skal nok komme en dag hvor den slags automatik er færdig udviklet