/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Bygge slagbænk
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 1972 gange
100 point
Dato : 15-07-12 10:21

Findes der noget værre end at sidde på en dårlig bænk eller stol?

Skal til at bygge en slagbænk i mit nye køkken, er der nogen som er tømmer eller andet og som kan for tælle hvad de gode sidde mål er og hvor meget plads der skal værre til fødderne.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-07-12 10:31

Der er ikke mål på, men måske kan du bruge den som inspiration: http://boligcious.com/2012/02/02/diy-projekter-by-boligcious/img_4071-2/

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 15-07-12 11:16

Jeg har tegnet dem jeg vil have og den er i noget den stil, jeg vil dog heller have den lige foran, så hullet er lige men så sæddet går lidt ud.

Jeg sætter et panel op bag i og hænger ryg hynder der, tror det bliver rigtigt godt men da det er en bænk vi skal sidde på i mange mange år, skal den bare være rigtig fra start.

Men tror jeg snupper idden med at den er polstret, tænkte selv på en løs hynde som blevet skået til, men den kan jo glide, men kan den åbnet helt og så selv med fast hynde? så skal der hvis lige tænkes for så skal den jo ikke åbne helt bag til men rykkes lidt ud.

alternativt kunne det i stedet være skuffer!?!

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 15-07-12 14:46

Det er bedst at sidde på en slagbænk med skrå front. Ellers er der ikke plads nok til benene/fødderne/hælene. Når du siger at du vil lave det rigtigt fra start, ville jeg mene at det er en væsentlig detalje du skulle overveje nøje.
Du kan så designe skufferne med skrå front - lidt mere besværligt - men skuffer er besværlige at lave ordentligt i det hele taget. Har du iøvrigt tænkt på, hvor besværligt det kan være t komme til skufferne, hvis bænken står ved et bord?

Hvis jeg skulle lave en slagbænk, ville jeg gå på biblioteket og spørge bibliotekaren til råds om, hvilke bøger jeg kan kigge i for at få inspiration til slagbænke. De har masser af bøger med billeder, mål osv.
Biblioteket abonnerer som regel også på "Gør-Det-Selv"-bladet (http://goerdetselv.dk/) Jeg ved at de gennem tiden har haft flere forslag til udformning af slagbænke.
God arbejdslyst

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-07-12 17:25
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-07-12 21:12
Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 16-07-12 00:04

Det er nemmelig det med plads til fødderne som er det jeg er usikker på med mål.

Min plan er at den ikke skal være skå men gå ud - forstil dig en en kasserolle hvor man sidder på håmdtaget - så det er målstokken der for at sidde godt jeg har brug for.

manden siger det er en skidt idé med skuffer, men det var også bare en idé, han havde tænkt på det med bordet, men regner med at jeg også laver bordet selv og med hjul der kan låses, men det er et helst andet projekt.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 16-07-12 00:23

Hvis du ikke kan bruge de forslag der findes i faglitteratur, så vil jeg foreslå dig at prøve dig frem.
Placer en kasse op ad en væg i din valgte siddehøjde.
Læg en plade ovenpå og se hvor langt ud den skal række for at der kan være tilstrækkelig plads til for benene/hælene.
Mål efter.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-12 02:30
Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 16-07-12 08:50

Det tager jeg ikke ilde op, dejligt med lidt inspriration

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-07-12 14:50

Tak for svaret katekismus.