/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Flere mobil/fastnettelf. på samme nr
Fra : lham
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 14-07-12 18:14

Kan se
troldenesdhb
har gang i et spørgsmål om flere mobil på samme simkort.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er teknologiske begræsninger eller blot almindelig penge grådighed der gør at man ikke kan have mange mobiler med samme telf nr ( og altså tilsvarende antal funktionelt identiske SIM kort til et lille engangsbeløb for selve "plastikkortet " )

På fastnet kan du jo principielt hænge 50 telefoner på de samme 2 ledniger ( og telf nr) uden det koster dig noget som helst udover selve prisen for telefonerne.

Har selv som mobil CBB , og har ikke kunne finde ud af om det er muligt at parallelkoble flere mobiler med samme nr

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-07-12 18:31

Teknisk er alle SIM kort unike - og derved får de alle deres eget nummer.

Centralmæssigt kan de godt være tilknyttet kun 1 nummer - hvor de så er undre numre eller loklanumre. Dette kræver dog en lokal-nummer-styring. Det gør der også på firmaer.

Hvis du ringer til er firma med man loklanumre, er der ikke alle telefoner der ringer samtidig. Men firmaet har mulighed for at vidre stille opkald til et af de lokale numre.

Jeg kan ikke se fidusen i det du efterlyser - set med teleudbyders briller, da de jo har samme udgift på håndtering af opkald. Uanset hvilken nummer-struktur du som abonnent ønsker.

TDC lavde noget med home-DUO, men grundlæggende var der også 2 mobilnumre med omstilling og videre stilling.

Teknologisk, vil der altid være en telefon, der har første prioritet for at modtage opkald. Det er vist ikke lykkes at lave simultan opkald til 2 mobil-telefon. Da opkald altid skal have en modtager - eller altid skal guides til et SIM-kort. Jeg er næsten 100% sikker på at telefon nr. 2 vil blive afvist hvis du forsøger at koble 2 telefoner på nettet med samme SIM-information.

Der kan sikkeret laves noget med at føre et opkald til flere mobiler (SIMKORT), men det kræver igen en opsætning der tager stilling til hvilke telefoner der skal ringe og hvem der skal kumme omstille til hvem. Hver telefon skal dog have sit eget unikke nummer (simkort)

På kober kan du sætte lige så mange telefoner på som du vil (næste, passer ikke helt), da de alle er pralelle på samme ledning, alle for samme signal.

Giver det mening?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-07-12 19:55

teknologiske begræsninger eller blot almindelig penge grådighed der gør at man ikke kan have mange mobiler med samme telf nr ?

Vi kommer ikke til at lancere flere simkort på samme nummer, da vi har vurderet, at det er for komplekst og for dyrt at udvikle for os ift. de mange andre ting, vi prioriterer. Selv om I er rigtig mange herinde, der synes om idéen, er der simpelthen ikke god nok økonomi ift. de andre ting, vi prioriterer at udvilkle til de ca. 700.000 TELMORE-kunder, og det er vi nødt til at tage med i vores overvejelse
http://ide.telmore.dk/forums/88779-ide/suggestions/1390507-flere-simkort-p-samme-abonnement

http://www.redspot.dk/Ofte-stillede-spoergsmaal-om-IP-telefoni/pg/53bd0ba1-c520-4ee8-983e-06575ddcd418

http://visionmobile.dk/gsm-analog-modem-2

http://iblok.dk/flere-telefoner-p-samme-ip-telefon-nummer.htm

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-07-12 07:44

Altså en økomomisk prioriteing for "udbyderkartellets/slængets " side.
Malker koen til de sidste dråber ! sålænge kunder accepterer deres søforklaringer og der ikke er andre udbydere der tilbyder denne service til "nul" pris.

Mærkeligt fastnetudbydere ikke har fundet på at taxere for parallelapperater-det koster dog lidt forsyningstrøm for hver apperat der parallelkobles.

teknisk set skulle der så ikke være problemer med at mobilnummeret på centalen kobler videre derinde og kalder øvroig simkort der er tilknuttet "hovedsimkortnummeret -eller hva ??

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-12 07:59

Citat
teknisk set skulle der så ikke være problemer med at mobilnummeret på centalen kobler videre derinde og kalder øvroig simkort der er tilknuttet "hovedsimkortnummeret -eller hva ??

Jo der er tekniske problemer, det for udbyder er samme arbejde at give dig forbindelse til en telefon / Simkort. Der er ikke noget sparet for en udbyder ved at lave flere kort til "samme nummer", da hver telefon skal have hver sin identitet på nettet.

Du kan jo komme med samme ønske (argumenter) til IP forbindelser. At di udbyder skal tilbyde er servicere en Forbindelse til dit sommerhus, som et undernummer til dig hjemme internetforbindelse. Og så skal han for øvrigt gøre det gratis, dan den blot skal være parallel på din hjemme forbindelse. (Sådan er det bare ikke). Da hver PC har sin egen IP adresse.

At vi så sætter en Router på og i hjemmet deler IP adressen til Flere PCer er en anden snak, for ud ad til har vi samme nummer. Og vi laver selv vores egen "TELEFONCENTRAL (Routeren".

Det kan teknisk lade sig gøre og lave en "Mobil-Telefoncentral" Så du har et hovede nummer og en hel del undernumre, så i kan stille om etc. imellem hinanden. Men opkald skal enten guiddes til hoved nummer eller lokal nummer. Men alle telefoner skal have deres eget inikke nummer og selvfølgelige eget SIMkort.

At på stå at dette skulle være billigere for udbyder, kan kun handle om fakturaomkostninger.

Den store besparelse kan jeg ikke se i din idée.

Mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 15-07-12 08:12

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Mit spørgsmål er affødt af jeg faktisk meget sjældent bruger min mobil som mobil på den måde at jeg har den "på mig" ( vil gerne være fri for telf når jeg ikke er inde "hjemme" ) derfor kunne jeg have nogle stykker i forskellige rum /sommerhus og så slippe af med fastnet, men som det er nu er det for dyrt og en ubrugbar løsnining ( foskellige numre )

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-07-12 08:44

Jeg tror jeg jeg kan følge dine tanker.... Dit sidste indlæg gav mere mening.

Til steder du ikke kommer tit kan Taletidskort være en løsning, jeg har selv en telefon, som ingen har mit nummer til. Den tager jeg med når jeg vil være fri for alt og alle.

Der er også løsninger med optankning på nettet, Telmore, Telia og M1.
Så slipper du for at betale abbonement.

Det med at afskaffe Fastnet og kun have et apparat i husstanden er formentlig blot en vane.
Jeg råder de fleste til at skrotte fastnet, med mindre de får denne med via deres Internetudbyder (til et symbolsk beløb), Her er Fullrate (Lillesøster til TDC) en mulighed.

Jeg skifter opperatør hvis betingelser og mine krav ikke matcher. Men indtil videre har jeg det der passer til mig.

Jeg håber du finder den løsning der passer bedst til dig.

Mvh Benjamin