/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Momentnøgle
Fra : nomore
Vist : 725 gange
50 point
Dato : 07-07-12 19:29

Står og skal spænde 16 bolte med ens tryk
og vil ikke ofre en tusse eller mere på en god momentnøgle
Om de bliver spændt med et tryk der passer
til cylinder + topstykke + motorblok .... er lige meget
bare boltene spændes ens på samtlige bolte.

Gode råd....../ rimelig billigt værktøj

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-12 19:46

Nogle steder kan man leje den slags nøgler.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 19:50

SIkkert dyrere end købe en' dyr når man så også skal frem og
tilbage med offentlig transport midler
Tænkte på den de har ved Biltema
http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Topnogler-og-Trakvarktoj/Momentnogler/Momentnogle-10987/
kan den bruges.....

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 50 point
Dato : 07-07-12 20:29

Hvis du skal bruge momentnøglen dagligt og hele året er der mening med at købe en god momentnøgle.
Er det en enkelt gang eller få gange vil den, du har fundet frem, sikkert være udmærket.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 20:47

Du kan købe momentnøgler billigt billigt, og måske er de ikke nøjagtige men ens hver gang.
Husk at spænde op i tempi - men det ved du nok.

Du kan låne min nøgle, men der er lidt langt til NordJylland, herfra KBH.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 21:01

Nomore.
Den øverste du viser har spændt en del topstykker (60 lbft ) her hos os.
Desværre blev den brugt til at løsne en genstridig hjulbolt og knækkede den ene firkant.
Jeg har også en klik-nøgle men laver ikke biler mere.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 21:24

Citat
langt til NordJylland, herfra KBH.

Øhh.....er det IKKE omvendt.......
Afhængig af hvor man skal hen o.s.v
Det kan vel ikke tage mere end et par timer .................. +
Men det du´er ikke rigtig uden toppen/ motor - af det jeg skulle køre til Ø´en på..
for at ''låne''
Prøver den fra HN - bare det bliver en´s spændt
så kan man sikkert køre 50,000km mere = måske.

Der efter/ samtidig kommer indstilling af timing på knastkæde og ventiler.
Nå..... men det er en anden ''brandert''.....
Citat
Desværre blev den brugt til at løsne en genstridig hjulbolt og knækkede den ene firkant.

Har jeg LÆST dig i et andet Forum......eller´s er du ikke den eneste.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 21:29

Det er nemmere fra NordJylland til Sjælland, for det er ned af bakke (mod Syd)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 21:30

Citat
Husk at spænde op i tempi - men det ved du nok

Øhhhhhh. hvad er DET nu for noget?

Plejer altid bare at give kompressoren FULDE omdrejninger
på skraldenøglen og så ryger der et par bolte og gevind

Og kryds-spænde = en Ø øHH
man begynder da bare fra en ENDE og håber på toppen ikke er skæv i den anden ende
eller´s - får den lidt af en GAS brænder - så den kan tilpasse sig

Men TAK for tilbuddet.......

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 21:33

Citat
for det er ned af bakke (mod Syd)

Jo D_A_K men jeg kan sg_ ikke køre på vand,
broerne er til tider lukket for LETTE køretøjer
omend det går rimeligt hurtigt.......men jeg kan køre på IS..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-12 21:34

Jeg vidste, at du har styr på kan jeg se.
Og toppakningen kan uden problemer skubbes på plads i den ende der endnu ikke er spændt.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 21:37

Tak for svaret krestenklit.
Den skal som sagt kun bruges til 16 bolter
og helst med ens tryk på samtlige.
Om den bliver spændt med rigtige tryk +/-
kan i første gang være underordnet, bare jeg ikke står med et/ en defekt
motor blok/ topstykke......grundet et forkert tryk på en enkelt bolt eller 10

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 21:40

Citat
skubbes på plads i den ende der endnu ikke er spændt

KEINE problem - eller s får den bare lidt plastic padding eller flydende pakning
og lidt maler tape (duck-tape).........så burde det kunne holde et par kilometer...

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 21:45

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 21:46

Glemte at skrive en DIESEL = knap 1000km pr/L

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 07-07-12 21:47

Citat
knap 1000km pr/L

PR tank = sorry

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 08-07-12 01:18

God arbejdslyst.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 08-07-12 01:29

Tak for "køreturen" (ö,)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-12 21:36

Royal Enfield benzin skramlede ikke så meget, og skulle heller ikke geare ned for den smule bakke.

Ps. Jeg har ikke før oplevet en MC diesel.