/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Støddæmper til vaskemaskine
Fra : npra
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 28-06-12 00:03

Vaskemaskinene (Simens siwamat XL 556) er begynde at give nogle ordentlige dunk inden centrifugering. Er det støddæmper eller andet? Kan det betale sig at skifte delene eller skal man bare vente på at det hele falder sammen?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-06-12 00:11

Sikkert fordi der stadig er vådt tøj/ eller for meget
eller den ikke tømmer maskinen for vand..
-------
Tror ikke der er noget galt med affjedringen
prøv med lidt tøj næste gang

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 28-06-12 00:12

Citat
prøv med lidt tøj næste gang

prøv med lidt MINDRE tøj næste gang

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-06-12 08:30

det kan sagtens være, støddæmperne er ved at være trætte, men prøv først om en rensning af trævlefiltret ikke hjælper en del.'vh
pbp

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-12 13:03

Svingningsdæmpere og affjedring er to forskellige ting.
Dem der sidder i en vaskemaskine e simple tørre friktionsdæmpere. De er ikke støddæmpere, som i en bil.

De bliver med tiden slidte , og så begynder maskinen at larme og slå imod stellet, især i begyndelsen af centrifugering.
Find ud af hvad nye koster på nettet, så kan du selv vurdere om skiftet er pengene værd.

Jeg vil tro det betaler sig, hvis maskinen eller fungere godt.

Godkendelse af svar
Fra : npra

Dato : 28-06-12 20:55

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-06-12 21:44

De fleste støddæmpere i vaskemaskiner, jeg har set, er ellers rørformedee oliestøddampere. De tørre har mest været brugt i Zanussi (under eget navn eller som andre mærkers billigmaskine).
vh
pbp