/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Valg af hjemmeside-udbyder
Fra : Oldboston
Vist : 817 gange
100 point
Dato : 24-06-12 17:42

Fruen i huset skal have en hjemmeside. Det skal være enkleog pæne sider, med kun få informationer ogtil gengæld mange smukke fotos. Mange af de hjemmesider, man kan finde som gratis eller næsten gratis skabeloner, virker lidt rodede eller overfyldte, men hun vil først og fremmest have et grafisk og æstetisk flot design. Er der nogen i kandu, der har erfaringer, så I kan anbefale en eller flere udbydere. Det må også gerne være nemt at have med at gøre, for det skal laves efter princippet selvgjort er velgjort. Billigt må det også gerne være. Er det One.com eller 123Hjemmeside eller den slags, vi skal gå efter? Eller er det Webskabelon.dk, freeewebsiteservice.com eller noget helt redje. Er der en udbyder, der giver kunderne mulighed for at prøveopsætte en hjemmeside, inden man bestiller siden og domænet m. v. ? Elller har Windows 7 eller Google en facilitet, hvor man kan øve sig lidt først? Håber I derude kan hjælpe lidt her.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-06-12 18:45

123 er både nemt og enkelt, at arbejde med.

Let og overskueligt for en amatør.

Men jeg har så også kun brugt den ene mulighed, med rene standartsider.

http://www.kolonihaveforbuddet.dk/

Og efter hvad jeg har erfaret, koster det 9 kr. for første måned hos 123, inden man binder sig for mere.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 24-06-12 20:09

Jeg kan bestemt anbefale Bricksite, som jeg selv bruger.

Citat
Bricksite er et online værktøj til redigering af hjemmesider. Opret en gratis konto og prøv de intuitive virkemidler med det samme. Vi "udruster" dig ganske gratis med 10 sider, 25 mb plads til fx billedfiler, hosting og en række basale moduler. Derudover kan du udvide med eget domænenavn, moduler, lagerplads, mm. Alt sammen til lave engangspriser. Du kan gøre det hele selv, eller du kan sætte os i sving. Hvad har du lyst til?

http://www.bricksite.com/main/home

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-12 20:41

http://www.weebly.com/

Dette er rimelig simpelt, og man er rigtig rigtig hurtigt igang. Det er gratis, så du kan blot forsøge, om det evt kunne være noget. Senere kan du få dit eget domæne, og koble det sammen med siden, du har lavet.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 24-06-12 23:21

Men syntes nu at 123 er kommet op på 800 kr + om året og det er jo ikke helt billigt.
Men tilgæld nem og masser af plads til både at skrive samt billeder :)
Men ville jo være dejligt hvis man kunne finde en der bare kostede det halve

Nogen forslag

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 25-06-12 00:20

Hej Oldboston

På 000webhost kan du oprette alle de kontorer og lave lige så mange hjemmesider du vil.. Gratis.... Og hvis Fruen i huset sætter sig lidt ind i Joomla universet kan der trylles nogle flotte hjemmesider frem... Nemt at bruge, når man først har lært det grundlæggende i joomla..... Man kan sige at Joomla programmet er en slags grundpakke til opbygning af hjemmesider.... Herefter kan man udvide programmel med dv. "extensions" (video, billedegalleri, gæstebog, forum, effekter, m.m.)..... samt templates/skabelogner.

http://www.000webhost.com/ ....Kører ikke 100% stabilt, men Ok når det er gratis. - Kan bruges til at lave nogle prøve hjemmeside og derefter købe/oprette en host konto ved anden udbyder.

http://www.joomla.org/ (Hjemmeside program, gratis og på dansk... Mange "extensions" er gratis og nogle koster lidt....

Held og lykke med hjemmesiden

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-06-12 02:29
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-06-12 10:57
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-06-12 11:37
Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 07-07-12 11:05

Tak for svaret katekismus. Det var et godt forslag, du kom med. Men også tak til jer andre, for alle svarene var meget brugbare hver på sin nåde. Med venlig hilsen, Oldboston