/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Automatsikring
Fra : PrivateDK
Vist : 1036 gange
100 point
Dato : 09-06-12 16:39

Jeg har en kammerat der mener at den automatsikring min elektriker har montere sidder forkert.
Altså at strømmen fra forsyningssiden er forbundet til de forkerte poler.
Jeg tror dog selv mere på at min elektriker ved hvad han gør.
Jeg er dog blevet så meget i tvivl at jeg vil spørge herinde, da jeg mener der er uddannede elektrikere der også roder herinde.
Kan man nemt se det. Jeg kan ikke se der står in/out på polerne, men der står 1 2 3 4 5 6 på polerne.
Er de lige eller de ulige tal ind(forsyning).

Accepteret svar
Fra : steen69

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-12 17:53

det er ganske lige meget hvad vej strømmen løber- men det er god skik at forsyningen altid kommer i bunden - på tilgangsiden -

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-06-12 18:48

Er det et hpfi relæ er det ligemeget om forsyningen kommer i top eller bunden ved automatsikringer forsynes i bunden og afgang i toppen

12 fase 34 fase 56 fase

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 09-06-12 20:22

Tak for svaret steen69.
Det giver god mening, det er jo vekselstrøm. Det er belastning og ikke retning der har betydning. Den er forsynet i bunden, så skikken er fulgt.