/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 6100 vs Nokia 6610
Fra : hr_kegle
Vist : 313 gange
25 point
Dato : 30-05-03 12:26

Ville lige høre jeres meninger om disse to mobiler!!
Jeg har faktisk bestilt en 6610 men den er i restordre og kan derfor afbestille den og jeg gider næsten ikke vente mere på den, og så var det lige at jeg faldt over et kæmpe knaldtilbud nemlig en 6100 til 1500 kr!
Nu vil jeg så lige hører jer om hvilken en i vil råde mig til at købe!!
Og hvilken er efter jeres mening bedst!!

Håber i vil komme med nogle super svar!!

Kommentar
Fra : annougen2000

Dato : 30-05-03 12:34

Forskellen er for mig så lille så slå til med det gode tilbud helt KLART...

Chronograph.dk
Istedgade 43
tlf.33-790075
(Alt i mobil tilbehør/unlock)

Kommentar
Fra : tla

Dato : 30-05-03 12:41

6100 - vælg den, hvis du alligevel er parat til at give en smule mere!!!

Det er en materialemæssigt noget bedre telefon!

Det eneste, jeg synes er væsentligt for valget er, at du har en FM stereo-radio i 6610 - den er ikke i 6100!
Men derudover er telefonerne meget ens.

Du kan se en sammenligning på denne side:
http://www.nokia.dk/phones/6100/
Til højre vælger du at sammenligne med 6610.

Jeg har selv haft begge telefoner i en peroide for at teste dem (forhandler dem!), og jeg var klart mest glad for 6100. 6610 er noget mere plastisk - både i cover og lyd.

Så min anbefaling er klart - vælg 6100!

(bare som interesse - hvilken pris er du blevet tilbudt?)

Kommentar
Fra : hr_kegle

Dato : 30-05-03 12:46

jo jeg kan få den begge til 1500 kr så det er ikke så meget det. 6610 med mobil flex abonnement og 6100 med mobilbonus eller mobiltalk! Og den radio ved jeg sku heller ikke om jeg får så meget brug for! men kunne dog godt tænke mig at have den i en mobil.. men så er det jo at man må vælge..
Jeg har nemlig også hørt at 6610 skulle have en del problemer med dårlig lyd og skærmen kan drille en gang imellem!! men jeg kan da tænke lidt på det i weekenden.

Kommentar
Fra : tla

Dato : 30-05-03 12:51

Du har ganske ret i begge problemer ang. 6610!

Skærmen kan ved længere brug - 5 min eller mere - begynde at flimre lidt og skifte farver.
Og som sagt, lyden er ikke altid optimal!

Mht. abonnementerne, så skulle det nok afgøre sagen!
MobilFlex koster 50 kr plus moms/måned - altså 62,50 kr/md. Det er ikke vildt billigt at bruge (1,56 kr/min, 50 øre SMS) og så binder du dig faktisk i 12 måneder hvis du benytter kampagnen og køber en billig 6610!

MobilBonus er 30 kr/md og varierende takster efter forbrug. Endvidere binder du dig "kun" 6 måneder!

Så det skal du ikke vente med at beslutte - det er et KANON tilbud!!!!!!

Kommentar
Fra : Daniel2000

Dato : 30-05-03 14:28

vælg 6610 den er bedst den kan meget mere den har mange flere foredele
det er et godt vælg

m.v.h Daniel2000

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 30-05-03 16:23

Kig og søg på mobildebat.dk så kan du læse om mange forskellige meninger.. Jeg har selv N6610 og er meget glad for det jeg har ikke alle de problemer du måtte læse dig til.... )

Kommentar
Fra : tla

Dato : 30-05-03 16:27

Det skal siges, for at være fair overfor 6610´eren, at jeg havde heller ikke udprægede problemer med telefonen.

Mine erfaringer var ok, men medregner jeg de erfaringer, jeg har fra de 6610 jeg har solgt til kunder, så er opsummeringen ovenstående - nogle har problemer med dem...