/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gutbrod 2400 styrehus - Renault 4
Fra : vith
Vist : 1740 gange
330 point
Dato : 06-06-12 20:16

Har smadret noget i styrehuset på en minitraktor Gutbrod 2400 og kan ikke finde reservedele til den.

Er der nogen der ved om et styrehus fra en Renault evt. passer?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 07-06-12 07:56

Det er akslen, der er knækket. Her er et billede:

http://peecee.dk/upload/view/369748

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-06-12 18:51

Ved ikke lige hvilken Renault du tænker på ? Ikke fordi jeg er særlig Renault kyndig, men mon ikke de fleste kører med tandstang ? Jeg tænker mere i retning af det danske firma, der laver plæneklippere til boldbaner etc. men kan selvfølgelig ikke lige huske navnet. ( De er orange / røde i farven ) Og navnet er egentlig ikke så specielt.... skal nok tilføje det hvis jeg kommer på det.
Måske andre har et bud ?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-06-12 19:20

Jeg tænker på Renault 4 - men dem er der vist ikke så mange tilbage af.

Jeg ved ikke lige, hvad det er for et dansk firma, du tænker på, så hvis du kommer på det, må du meget gerne skrive det.

Vores Gutbrod er 30-40 år gammel, så det er nok svært at finde dele til den.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 330 point
Dato : 10-06-12 20:11

De jeg tænkte på hedder Jakobsen. De var såvidt jeg ved dansk fremstillede og kørte med snekke/ rulle systemet, - men en søgning gav ikke meget.
Jeg har et styrehus liggende fra sådan en, men ratstammen er afkortet til andet brug.
Måske nogle veteran entusiaster kan komme med noget ? Ford Cortina 1 & 2, Ford P5 og P7 og Opel Rekord havde snekke / rulle styring i hine tider, og sikkert mange andre, så måske skal du søge i nogle af klubberne og så selv smede lidt ?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-06-12 22:08

Motoren på Gutbroden er en Renault 4, men derfor er det jo ikke sikkert, at styrehuset er. Der er ikke noget Renaultstempel på Styrehuset.

Det styrehus, du har liggende, ligner det det på billedet?

Tak for ideen med veteranklubber.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-06-12 22:42

Ja, det minder en del om det ud fra, hvad jeg lige kan huske.
Men om bespændinger m.v. er præcis de samme skal der nok lidt mere inspektion til, at afgøre.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-06-12 00:36

Kan jeg lokke dig til at inspicere - evt. tage et billede?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 11-06-12 18:03

Jo, det kan jeg da godt. Jeg må lige kigge på det i morgen.....

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-06-12 19:12

Okay - det er heller ikke så akut, for nu er akslen svejset sammen, men det er jo ikke til at vide om det holder.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 12-06-12 11:04

Hej hvad er der smadret, i dit styrhus, kan det ikke fremstilles på maskinværksted, det er mange gange bedre, end at rende verden rundt, kan du sende et billede af den defekte del

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-06-12 11:15

tyller01 - længere oppe i tråden har jeg lagt et link til et billede af styrehuset. Nederst i billedet ses den knækkede aksel.

Kommentar
Fra : tyller01

Dato : 12-06-12 13:49

fint nok du har svejset den.
der findes nok en mulighed styrehuset må jo have et navn som man kan søge på

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-06-12 22:48

Det eneste, der står på styrehuset er CAM Gears Italia spa og så et nummer.
Har prøvet at google det - uden resultat.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 17-06-12 11:55

Cortina01 - jeg er stadig interesseret i, hvad du har liggende.

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 19-07-12 23:40

Tak for svaret Cortina01.

Problemet er løst. Fandt en gammel Gutbrod til en billig penge, som kan bruges som reservedele, bl.a. styrehuset.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 20-07-12 20:23

Super. Jeg må indrømme, at det gled lidt i baggrunden, men ellers må du vende tilbage ?