/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Billeder vises ikke
Fra : jeanettesmor
Vist : 1008 gange
500 point
Dato : 01-06-12 00:22

Hallo derude i det ganske land

Jeg har en hjemmeside og den har altid fungeret fint og gør det stadig - delvist.

Problemet er, at de sidste par gange jeg har lagt nye sider op, vises billederne, mest jpeg, kun som røde x'er. De ældre sider er ikke påvirket af dette problem.

Der er ingen ø, å og æ i filnavne og heller ingen mellemrum hvis navnet består af flere ord.

Jeg skynder mig at sige, at jo, billederne er uploadet til de rigtige mapper, der er altså 100% overenstemmelse mellem computer- og webmapperne. Mange af billederne var der i forvejen og har fungeret fint; det er når de er sat ind i nye html at de gør knuder.
Tekst og animerede .gif vises korrekt og det gør baggrundsbilledet også.

Jeg bruger Front Page fra Office 2000 og vil under ingen omstændigheder skifte til noget nyere.

Problemet opstod for en måned siden og består stadig.

Jeg har været alt igennem men kan ikke finde en løsning og håber på at en Kandu'er har et forslag eller to til hvad jeg kan gøre...

Vh
jeanettesmor

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 260 point
Dato : 01-06-12 00:27

Har du prøvet at geninstallere/reparere din FrontPage?

Det kan jo nogle gange ske at funktioner falder ud af programmerne...

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 01-06-12 00:40

Det kan være, der uoverensstemmelse mellem websiden og størrelsen af fotoet. Prøv at gå ned i pixel.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-06-12 08:12

God morgen

At billedstørrelsen giver problemer - det tror jeg ikke på. To, der gør sig udtilbens er på hhv 1,75 og 1,65 Kb, 51 x 51 pixel - det er faktisk ikoner, og de har været brugt det sidste års tid.
Nye, betydeligt større billeder vises flot.

Nu forsøger jeg først at lave nye (magen til) ikoner og de andre lidt større billeder og ser hvad der sker.
Hvis det stadig driller geninstallerer jeg Office 2000 og håber på det bedste.

Foreløbig siger jeg tak for svar.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-12 08:47

Kan du ikke lige linke til siden?

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 01-06-12 08:59

Det skulle vel ikke være navnet på billedfilen der (trods alt) ikke er korrekt?
Hvis du anvender store bogstaver ét sted og små et andet i referencerne til foto's giver det problemer! Eksempelvis er et foto med endelsen "jpg" ikke den samme som endelsen "JPG".
Jeg har selv kæmpet med samme problem og fandt ovennævnte uoverensstemmelse, hvorefter det hele kørte fint. Jeg anvendte også Frontpage.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-06-12 09:07

Hej wanky

Nej, der er ikke den slags konflikter. Billederne har været brugt før og er ikke ændret på nogen måde.
Det er bare sådan, at de virkede glimrende i april, og i maj ville de bare ikke - det vil de stadig ikke.
De er hverken omdøbt eller flyttet eller på nogen anden måde pirket til

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-06-12 17:43

Uden at have læst det hele så er her et bud:
nogle editorer gemmer som JPG andre som jpg ellerJpg.
se lige efterog det skal ligge ens på serveren oon det billedet hedder i det dir det ligger i.
se også efter stien er i orden.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-06-12 18:08

Hej Stone47

Billederne har virket upåklageligt indtil for en måneds tid siden. Intet er ændret i filnavne og mapper, hverken på computeren eller på serveren.

Det, der er ændret er, at de er lagt ind på en ny html-side, ganske som de er blevet det igennem de sidste ca. 1½ år. De billeder linker til faste menupunkter. Indholdet i disse udskiftes hver den 1.
Indhold og link virker fint, det er kun selve billedet, der giver grå hår.

Jeg har nu lavet animerede gif's og lagt dem på siden i stedet for .jpeg'erne. De vises fint.
Men det er kun en nødløsning indtil jeg finder ud af hvor hunden ligger begravet.

Ha' en dejlig weekend og vh
jeanettesmor

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-06-12 20:17

lagt ind på en ny html side.
Ja det er jo med at få øje på det:
home/etellerandet/index.html
home/etellerandet/picture/billede.jpg

hvis index.html skal se billedet skal der stå picture/billede.jpg
hilsen steen
http://stoneplace.dk

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-06-12 20:26

Går ud fra at du også bruger FP til at uploade med.
Prøv at upload dem med et andet program, eller log ind på din side via FTP://din side.

Jeg har før oplevet at FP laver ged i upload, det skyldes at dine mapper lokalt ikke
bliver uploadet som de skal, eller du har ''måske'' gemt dem forkert ved en fejl
de bliver ihvert tilfælde ikke synkroniseret som de burde.
Du kan eventuelt slette alt på nettet og uploade dem igen

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-06-12 20:50

> nomore

Nej, jeg bruger ikke FP til at uploade med, bruger SmartFtp Client. Alle mapper og stier er i fuldkommen overensstemmelse med hinanden.

Og som jeg flere gange har nævnt, alting fungerede indtil for en måned siden.

> Steen47

Kan du så forklare hvorfor andre billeder, også .jpeg, uploadet samtidig på nye html-sider, vises uden problemer?

Ha' en god aften
jeanettesmor

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-12 21:27

Det er sjovt som I hæfter jer ved filtypen. fil navne og typerne kan skriver med store, små eller begge dele, det betyder ikke noget. navn og typer er IKKE case sensitive! Det samme gælder mappenavne.

Jeanettesmors problem er at det lader til at filerne ikke findes på serveren, det er selvfølgelig svært for jer at ved i og med jeg måske er den eneste der har fået linket i en PM.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-06-12 21:42

Citat
navn og typer er IKKE case sensitive

Det kommer så sandelig an på, om det er en Windows eller Linux server

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-06-12 21:45

> webnob

Alle filerne ligger på serveren, det kan jeg se. Måske du ikke kunne, men de er der....

Det er jo mærkeligt at de nye animerede .gif vises mens .jpeg'erne glimrer ved deres fravær.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-12 21:45

Citat
Det kommer så sandelig an på, om det er en Windows eller Linux server

Spørger bruger Front Page Extention.........

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-06-12 21:54

For at præcisere:

Hjemmesiden ligger på en Linux server - den har ikke FrontPage implementeret.
Derfor bruger jeg SmartFtp Client til upload.

FrontPage bliver udelukkende brugt til bygningen af siderne.

Jeg har også Xara Webdesigner, men den giver ikke nær samme frihed til udfoldelser som man har i FP og derfor bruger jeg den kun sjældent.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-12 22:13

Citat
Jeg bruger Front Page fra Office 2000 og vil under ingen omstændigheder skifte til noget nyere.

Er der andet du skal præcisere? Det er ikke let og hjælpe hvis du ikke skriver hvilke programmer du bruger og hvilken platform du køre på.

Så er det jo som nomore skriver. På en linux server skal du tage højde for store og små bogstaver i navn og typebetegnelse. Lige så skal du undgå mellemrum i navnet.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-06-12 22:27

Hvad mere skal jeg præcisere?

Jeg har jo fortalt at jeg bruger FrontPage fra Office 2000, at serveren er en Linux, at jeg bruger SmartFtp Client til upload og at alle filnavne mm har fungeret upåklageligt i ca. 2 år - indtil for en måned siden.
Det eneste, der er ændret, er selve html filen. De billeder, der er sat ind der, har samme filnavn og placering som de hele tiden har haft.

Jeg kører med XPPro på denne maskine og det vil jeg blive ved med så længe som muligt.

Kommentar
Fra : wanky

Dato : 01-06-12 22:59

Måske du har den HTML fil der virkede for en måned siden ?? prøv at anvende den i stedet for den nye HTML side. Herved kan du måske indkredse hvor den skabte fejl ligger.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 01-06-12 23:03

Tak wanky -

det prøver jeg....

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 02-06-12 13:18

Tak for svaret webm.

Ingen af svarene hjalp det mindste på problemet, men du var 1.svarer, derfor får du de udlovede points.

God weekend
jeanettesmor

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-06-12 14:07

søg og du skal finde. Hvis vi tænker du har måske skiftet karakterset ved at skifte værktøj.
linux er meget restriktiv med rettigheder. Prøv også om du ved et tilfælde har fået ændret rettigheder til filerne. eller din udbyders server har fået en anden Apache der opfører sig en smule anderledes.
Apache webserveren skal jo også have rettigheder til billederne. Så måske der er lavet en opgradering af serveren. Søg videre, men pas på ikke at lukke øjnene, som du siger det har virket. Men det gør det bare ikke mere. Man kan kikke i dagevis for at finde det manglende , i sådan noget.
Men du lover at fortælle os hvad det var under alle omstændigheder.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webm

Dato : 02-06-12 15:32

Citat
Tak for svaret webm.

Ingen af svarene hjalp det mindste på problemet, men du var 1.svarer, derfor får du de udlovede points.

Det var da lidt kedeligt.

Håber da du finder en løsning. God weekend til dig også...