/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
lille bæk på 55 meter, pumpe?
Fra : Odense
Vist : 497 gange
5 point
Dato : 30-05-03 09:24

Hej!
Nogen der ved hvor kraftig en pumpe jeg skal købe (hvilken model/pris) for at lave en lille bæk på 55 meter lang (ca. 30-40cm bred) og med næsten 2,3meter højde forskelv fra start til slut. Og hvad kan det koste i EL. Jeg kan lave nogen små "vandfald" his og her... Hvis nogen her inde som har lavet en bæk før, så vil jeg gerne se nogen fotos eller gode råd

Accepteret svar
Fra : 147

Modtaget 5 point
Dato : 04-06-03 19:23

Du kan brug en pumpe fra en vaskemaskine evt. serie forbind flere dem kan du sikkert klunse dig til. De bruger måske 10 w.efter hvor ny vaskemaskine du får den fra.De kan løfte ihvertfald 1meter pr stk måske mere.
Held og lykke med dit procekt.

Godkendelse af svar
Fra : Odense

Dato : 19-03-04 17:29

Tak for svaret 147.