/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Hvilke regler gælder?
Fra : vovvov01
Vist : 617 gange
20 point
Dato : 26-05-12 18:43

Min kæreste og jeg ønsker at få os en lille hund. Vi bor til leje i en andelslejlighed. I andelsboligforeningens bestemmelser står der, at man gerne må have husdyr, men i den lejekontrakt vi har indgået med udlejer (ejeren af andelsboligen), står der at vi ikke må have husdyr. Er det lejekontrakten der er gældende, eller er det boligforeningens bestemmelser?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-05-12 18:53

De gælder begge, men specifikt i dette tilfælde er det den du har indgået med udlejer.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 26-05-12 20:21

Det er jeres lejekontrakt med udlejer der gælder.
Ejerne (udlejeren) vil ikke have husdyr i hans lejlighed, så er det lige meget hvad der står i andelsboligforeningens bestemmelser.

vic200

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 20 point
Dato : 26-05-12 20:55

Der er lejekontrakten der er gældene Dan det er hans lejelighed og ikke ejendommen

Desværre i jeres tilfælle

Her i ejendommen hvor jeg bor er dyr tillad når vi tillader udlejning af en af andelshaverne gør vi altid hvores andelshaverne OB's på at de skal tage stilling til om deres lejer må have husdyr da vi foreningen harl lov til at holde husdyr så der ikke kommer en konflikt

Godkendelse af svar
Fra : vovvov01

Dato : 26-05-12 21:31

Tak for svaret rotw.