/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
overklippet skærmkabel
Fra : lham
Vist : 584 gange
50 point
Dato : 30-05-03 05:24

En tyv har klippet mit monitorskærmkabel. Monitor IBM 17 tommer 2128-B1N S/N 4965 ( på underplade står der BH7 10419A#7A-JL
?hvilke ledningsfarver hører til hvilke pins på et standard VGA 15 pins hanstik
I kablet er der 8 ledere heraf 4 med skærm. Rød grøn blå alle med skærm har jeg styr på men frå med skærm og de 4 tynde ledere uden skærm ( hvid-brun-sort-gul ) ved jeg ikke hvor de skal loddes på og hvilke signaler de fører. Da IBM ikke vil hjælpe med information og et nyt kabel koster mere end en ny 17 tommer skærm vil jeg være glad for hjælp og vil også godt betale for informationen hvis den er brugbar

MVH Lars Hammerskov
Hørret Byvej 15
8320 Mårslet

telf 86296802
E-mail lars@hammerskov.dk

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-05-03 10:53

det er , desvaerre, en situation man nogle gange kommer ud for. Det er meget svaert at faa oplysninger om forbindelser.
Men forsikringsselkabet betaler normalt for en ny monitor.

MVH

Kommentar
Fra : cad

Dato : 30-05-03 13:36

man kan evt. indbygge et stik i selve monitorkassen, så man en anden gang bare kan udskifte et defekt kabel.