/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nedtagning af træsommerhus
Fra : Frikadelvis
Vist : 1228 gange
20 point
Dato : 24-05-12 00:40

Er der nogen med erfaring i at nedtage et gammelt træsommerhus (30 m2), til genbrug som tilbygning på et andet gammelt sommerhus?

Hvem udfører den slags og hvad er mon en crikarpris?

Jeg forestiller mig, at man kunne save det i store stykker - måske 2x3 meter og få en lastvogn med kran til transporten. Men det er måske ikke bare sådan lige?

Begge huse er på Sjælland.

Kommentar
Fra : Frikadelvis

Dato : 24-05-12 00:41

Der skulle jo stå "cirkapris"

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-05-12 06:50

du kan ikke bare skære det ud i stykker og så sætte dem sammen igen.
det er et rimelig stort arbejde at gøre det, så det kan bruges igen. din lokale tømrer kan nok gøre det for dig men det er nok ved at være ligeså billigt at bygge nyt.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 24-05-12 07:00

Der er nok ikke mange sommerhus kommuner der giver tilladelse,at opføre 'gamle' sommerhuse,de forlanger nye materialer,det fik jeg et krav om,allerede i 1977,der stod masser af gamle 'ishuse' på sommerhusgrundene,det er slut nu.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-12 10:35

Den slags flytninger er meget brugt i USA hvor masser af helårshuse er af træ, man flækker dem simpelthen med bajonetsave.

Men de står så på stolper og bliver anbragt på stolper hvad der gør det noget nemmere.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-12 12:31

læs her http://www.heste-nettet.dk/forum/1/897443/897443/

Du må have fat i nogen som kender nogen....................................................

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-05-12 12:38

Husk lige at der skal både nedrivningstilladelse og byggetilladelse til. Det skal også opfylde det nyeste bygningsreglement.

Kommentar
Fra : Frikadelvis

Dato : 24-05-12 20:24

Tak for indlæg. Det er nok lettere (måske endda billigere) at bruge nye materialer, selvom ideen her var, at de 2 huse var i samme stil og materialer.