/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundeloven hul i hoved
Fra : rotw
Vist : 1075 gange
300 point
Dato : 21-05-12 14:09

Hunde kan kun bruge tænderne når de forsvare sig og i henhold skal hunden aflives hvis den Bider et meneske eller andet dyr.
Det gælder fx kommer du gående og et andet dyr angriber din hund som er i snor bider den det andet dyr så skal DIN hund afliver og der er INGEN retsplejelov at gøre brug af for det står der i loven at den ikke gælder hundeloven

Så når dette sker kan de vel aflive denne da de aldrig kraver mundkurv til hunde der ikke er på listen

http://ekstrabladet.dk/112/article1762558.ece

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-05-12 14:16

Hvad er det dog for noget forvrøvlet sludder du skriver... Hvad mener du egentlig?

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 21-05-12 14:18

Den hundelov kunne helt klart været gjort mere brugbar.
Der er flere huller i den, end der er er sikkerhed i den.
Den er engang makværk der burde have været gennemtænkt fra starten.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 21-05-12 14:58
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-05-12 15:09

rotw

Du er godt klar over, at der ikke er nogen hund involveret i dit link ikke?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-05-12 15:18

Ja men han kan da bruge alt andet i forhold til hunden
Det er på henblik med politikernes udulighed ang love og her kan de jo også lave en lov for det er da ikke forste gang dette er sket

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-05-12 15:22

rotw

Det du skriver giver ingen mening

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-05-12 15:25

Kontroversen jeg har læst loven og det der var meningen med denne lov var at forhindre visse typer at anskaffe sig hunde af en vis karakter men lige nu har den alm. Person ingen rettigheder for det er politiet der skår for adfærstesten
Men vis det er en krimminel person der pusser hunden på en person så bliver den ikke aflivet for sår er det en kriminalsag og den skal først for retten by land højesteret meneske og ivisse år lever hunden i bedste velgående

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 300 point
Dato : 21-05-12 15:50

Vi må lære hundene at læse loven.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-05-12 16:00

Ja men kan du ikke hjælpe mig min kan ikke finde eller har interressen i at høre mig læse højt eller kigge på abc bogen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-05-12 18:18

MEN det link du har lagt i spørgsmålet har stadig intet med hunde at gøre. Det handler om en biltyv der har bidt en betjent i benet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-12 18:47

Citat
Det handler om en biltyv der har bidt en betjent i benet.

Det var måske en HUNDefører

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-05-12 07:22

Ok lige så ondsvagt som den hundelov politikerne har lavet skulle man lave den om så det gælder alle dyr for det er IKKE første gang der er En der bider

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-05-12 09:29

Ja, for vi skal da have dødsstraf for mennesker i Danmark, er det det du mener?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-05-12 15:24

Ja i hundens tilfælde bliver de aflivet for at bide og for ikke at kunne læse og tænke som et meneske.
Hvad gør med mennesket fængsler dem ( med undtagelse 20% af de krimminele som får og giver fingeren) og vores fængsler er fyldte hvis de straffet på samme måde og med samme retsikkerhed ( ingen) så var der ikke mange krimminele og tænk hvor mange penge staten sparre med meget mere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-05-12 16:38

Citat
så var der ikke mange krimminele

Du behøver ikke gå længere end til "guds eget land"

Der kan du få næsten livstidsfængsel for at stjæle en pakke tyggegummi - er der færre kriminelle der

Du har bunkevis af mord hver eneste dag TRODS dødsstraf - så den påstand holder vist ikke

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-05-12 08:41

Refi hvad har Kina og danmark til fælles en lov uden retsikkerhed
Ps det virker i kina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-12 09:12

Citat
Ps det virker i kina

Vrøvl....

Kina har ikke færre kriminelle end andre lande

Godkendelse af svar
Fra : rotw

Dato : 26-05-12 01:45

Tak for svaret LuffeA.