/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ekstra servicebog
Fra : CiviC
Vist : 666 gange
100 point
Dato : 20-05-12 18:14

Hejsa

Nu har bilen rundet 200.000 og skal til service, men servicebogen er fyldt helt ud.
Hvad gør man normalt?
Dropper den og ta'r hvad man kan få for bilen når den skal sælges?
Eller kan der bestilles en ny?

P.S. Det er en Opel

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 20-05-12 18:47

Hvis du får bilen serviceret hos Opel, tror jeg de giver dig en ny.
Det gjorde jeg i hvert fald med min bil. (andet mærke)

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 20-05-12 18:55

når en bil har kørt så meget, ændrer det ikke noget på den pris du kan få for den, at den har overholdt alle serviceeftersyn.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-05-12 20:50

hvis bilen har kørt et normalt gennemsnit km/år,.. er den sikkert tæt på 14 - 15 år gammel
og har en værdi der nærmer sig skrotpræmien,
så det vil sikkert være spild af penge og besvær,

hvad vurderer du selv bilen til,.. hvis du skulle sælge den i ren handel,. ?

i den forbindelse kunne det være interessant at høre hvor meget alle disse 'Opel-service'
har kostet gennem årene,.. ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-05-12 20:58

til sammenligning er her en 14 år gl. Opel Vectra 1,8 16v der har kørt 200.000 km solgt for 10.000 kr
http://www.autocom.dk/consumer/whatiscarworthview.do?f=1&cat=1&ye=1998&t=2&mo=vectra&ma=opel&at=0&l=1.8&aid=61241&eid=3089014

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 22-05-12 20:50

Tak for svarene. Jeg lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu.

Den er 12 år gammel. Den har gået 60.000 siden jeg købte den.
Kender en billig mekaniker, som tager 1500 for et eftersyn inkl. olieskift, så dyrt har det ikke været.
Har da også tænkt mig at fortsætte med eftersynene, selv om der ikke er noget servicehæfte. Tænker vel, at bedre vedligeholdelse giver længere holdbarhed.
I de 3 år jeg har haft den, har jeg kun fået skiftet et lejer i venstre side foran, en stabilisatorarm i højre, batteriet og rep. en løs forbindelse til venstre side-airbag.
Der er begyndt at komme lidt rust i skærmene, men ellers har det været en stabil bil og har startet hver morgen uden problemer. (med undtagelse af morgenen på den dag jeg skiftede batteri
Til gengæld kan jeg kun sige, at min Civic kostede mig 100.000+ på 7 år i rep. og der var ikke noget servicehæfte.

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : CiviC

Dato : 30-05-12 16:56

Tak for svaret trimare46.
Jeg lader den komme til service uden hæftet