/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Navn på tulipan.
Fra : jøjø
Vist : 1295 gange
100 point
Dato : 16-05-12 19:10

Jeg har forgæves ledt efter navnet på en tulipan.

Det drejer sig om een med spidse kronblade, der er røde med gule kanter.

Tulipanhovederne nikker/hænger lidt, inden de er udsprungne, men retter sig så op, når de er sprunget ud.

Tulipanen holder sig lidt længere end de fleste andre tulipaner - er den eneste i haven nu - og springer lidt senere ud.

Jeg tror, at jeg engang købte den i Bilka i en kasse med mange forskellige sorter, men jeg har ikke kunnet finde den dér siden.

Mon nogen her kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 16-05-12 19:37
Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 16-05-12 19:43

Jeg forstår ikke helt dit link, Olesen-50 - det viser mig bare hen til Google, ikke til en tulipan.
Jeg har forsøgt at google mig til tulipanen uden held.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-05-12 19:58
Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-05-12 20:04
Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 16-05-12 20:35

- ans - nej, der er ikke for meget gult, men den gule er lidt for "bleg" og kronbladene skal være mere spidse.

- Klaudi - nej ikke Bonanza, bladene er ikke spidse nok - og ikke Abra, kronbladene skal svinge lidt mere udad og være lidt længere, måske det, som man kalder liljeformede?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-12 21:05
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-05-12 22:05

Billeder fra google
http://kortlink.dk/google/azww

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 16-05-12 23:10

Så fandt jeg den endelig:

Liljeblomstret Tulipan Aladdin

http://www.tulipworld.com/late-blooming-tulips/aladdin-lily-tulip.html

Egentlig syntes jeg ikke, at Tulipan Aladdin lignede godt nok på danske hjemmesider, da den gule kant ikke var bred nok - men så så jeg den her i "Tulipworld", og der ligner den på en prik - de falder vel lidt forskelligt ud.

Det er en rigtig køn tulipan - kan anbefales!
Jeg har den stående blandet med Tulipan Orange Emperor, de passer godt sammen.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 16-05-12 23:17

- dova, det var dit link til 14 sider tulipaner hos hollandske-blomster, der hjalp mig på sporet - mange tak for det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-12 14:11

Jaja jøjø, så mangler du bare at acceptere dovas svar

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 17-05-12 22:54

Tak for svaret dova
- og tak til jer andre for forslag.