/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Retning på DVB-T antenne
Fra : PrivateDK
Vist : 504 gange
100 point
Dato : 11-05-12 16:34

Jeg har en antenne som denne:
http://www.kjaerulff1.com/da-dk/p/224_digiality_da_1200_antenne
Når man bruger en gammel 'TV2' antenne, så skal antennen pege mod den sender man modtager fra. Da min antenne har en alder så den ikke dækker det frekvensområde hvor de nye HD kanaler ligger, har jeg investeret i den ovenstående antenne.
Mit spørgsmål lyder så: Har en antenne som denne også en retning og er det så fronten?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-05-12 17:51

En gammel TV2-antenne er sandsynligvis væsentlig bedre end en såkaldt "digitalantenne". Du skal bare bede TV eller digitalbox om at lede efter stationer.
vh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-05-12 17:51

Det er samme frekvensområde, UHF, bånd 4-5

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-05-12 19:19

Digitalsystemet bruger i næsten alle områder samme frekvens, som de gamle analoge.

Det er derfor stort set noget vrøvl at man skal have ny antenne på grund af nye frekvenser.

Undtagelsen kan være hvor man har modtaget tv2 via små lokale kanalomsættere. I så fald kan der være et eller flere filtre, som bare skal fjernes.

Den antenne du har købt er ringere end enhver fast tag eller loftantenne til UHF.

Men hvis du kun skal modtage en lokal kraftig sender, kan hvad som helst jo bruges.

Annuller spørgsmålet
Fra : PrivateDK

Dato : 11-05-12 20:56

Mit spørgsmål var forkert, så jeg fik ikke svar på det jeg ønskede