/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 3210 uden signal
Fra : ram2
Vist : 443 gange
50 point
Dato : 29-05-03 15:10

Jeg har en gammel 3210 liggende. Jeg har fået den opdateret, så den sidst tilgængelige software skulle være installeret. Den er meget længe om at finde et signal, og det er altid meget svagt (1-2 streger), som hele tiden forsvinder og kommer tilbage.

Den er så pæn, og fejler ikke noget (bortset fra at den ikke virker) , så det irriterer mig at skrotte den. Hvad kan der være i vejen, og hvad kan jeg gøre?

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : jazzie

Dato : 29-05-03 20:14

Hej Ram jeg ved at hvis du har et uoriginalt cover på din fon så har antennen bagpå

meget svært ved at finde signal .. men har du det?

Mvh Allan

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-05-03 20:29

Nej, Den er fuldstændig som da den blev født, så det kan ikke være det. Men kan der være noget galt med antennen??

Ram

Kommentar
Fra : jazzie

Dato : 29-05-03 20:34

Hm ja måske?? Men mht de fronte så købe en bekendt nogle uoriginale fronte i bilka til sin 3210 og da han så satte dem på sin fon da røg signalet ned på 1 til 2 streger !!!
Men var fint nokk igen da han satte den originale på igen...

Mvh Allan

Accepteret svar
Fra : tla

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-03 15:31

Hej Jazzie!

Du beskriver problemet at den taber signalet - og at når det er der, så er det dårligt...

Det kan kun være to ting, for gammel software eller defekt antenne!

Så hvis du vil have den på net igen, så skal du lige ha´ skiftet abtennen. Den er ikke så dyr, men alt efter hvem du vælger som til at skifte den (hvor du handler) så kan den nok være halvdyr!
(men det var ikke noget, vi ville tage mere end 100 kr for!)

Som sidste kommentar - bruger du Orange? Hvis ja, så kan det meget vel være derfor. Telefoner over 1 ½ til 2 år gamle har store problemer med at fungere i Orange´ net.
Og det kan så til gengæld kun løses på én måde - ny telefon.

Så jeg håber, det er første del af mit svar...

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 01-06-03 10:38

Tak for svaret tla.

Du har nok ret. Jeg har forlængst købet en anden tlf. en 6310, men det generede mig bare at have den 3210 liggende, uden at den virkede.
Jeg har talt med Orange, og de giver dig delvist ret. Så det er bare endnu en ting i "køb og smid væk kæden".

Mvh
Ram