/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
WD800JB, pludselig død!
Fra : Godgaard
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 29-05-03 11:15

Jeg har haft en wd800jd 80 gb harddisk i næste 4 måneder og har været utrolig glad for den. Fra igår kan computeren ikke finde den mere. Den søger i opstarten, men fortæller derefter at der ikke er nogen harddisk samt min slave. Hvis jeg kobler wd800 fra, finder den min slave.
Nu har jeg sat slaven som master for at se om wd800 kunne findes som slave, men igen finder computeren ingen af dem. Så snart den ikke er tilkoblet finder computeren den anden.
Er der noget jeg kan gøre eller er harddisk fuldstændig færdig? Har aldrig haft problemer med den før.

Godgaard

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 29-05-03 11:48

Har du prøvet at sætte den slave til master og placere den i samme stik som WD'en? Det kunne jo være en fejl i kablet eller bundkortet.

Du er sikker på at du ikke har pillet ved et eller andet, BIOS eller Windows?

Der er vel stadig garanti på den, så hvis du har prøvet det ovenstående, så ville jeg få den byttet. En harddisk der pludselig opfører sig underligt ender tit med at gå fuldstændig i skoven.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : summer

Dato : 29-05-03 11:48

Hvilken windows har du?
Prøv at gå ind i Enhedsorientering og marker og fjern din harddisk. genstart så din computer og lad den selv finde harddisken igen. Det kan nogle gange løse problemet og er helt "ufarligt".

mvh
summer

Kommentar
Fra : User

Dato : 29-05-03 19:38

Hej

Jeg har haft et lignende problem, bare med mit cdrom drev. Jeg løste problemet ved at resette biosen.
På mit bundkort resettede jeg biosen ved at hive strømforsyningskablet ud til bundkortet og derefter flytte en jumper til en anden position i nogle sekunder. Find manualen frem til dit bundkort, der står hvorledes du resetter biosen. Du kan givetvis også finde manualen til dit bundkort på producentens hjemmeside.

Bemaerk dog at idet du resetter biosen vil den blive sat til tilbage til fabriksindstillingerne. Så det optimale er altså at du har fortrolighed med hvad de forskellige indstillinger gør i biosen eller kender en der kan hjaelpe dig, sådan at du kan få din maskine til køre som du vil have det.
Der findes en meget god bios guide her: http://www.rojakpot.com/default.aspx?location=1

Mvh Thure Lorenzen

Kommentar
Fra : summer

Dato : 29-05-03 21:35

reset Bios kan du pille batteriet ud 10-15 min. Den metode går man aldrig fejl af. Prøv nu lige at komme med lidt respons

mvh
summer

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 29-05-03 21:43

Jeg kører Xp. Jeg har prøvet at sætte harddisken i andet stik samt prøvet at skiftet kable, men det er det samme problem. Hvis den sidder alene finder computeren ingenting og hvis den anden er der, finder den heller ikke den. Har også forsøgt at for Bios til at finde den, men heller intet. Men hvis det skulle hjælpe at reset Bios, hvorfor er der så kun problemer med WD800??
Jeg ved at tro at den er fulstændig færdig.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 29-05-03 21:47

Det er nu også mit bedste bud. Jeg tror du skal få den byttet.

mvh/HJP