/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sugende badeforhæng
Fra : jette
Vist : 4481 gange
100 point
Dato : 28-05-03 23:36

Er lige blevet færdig med badeværelset og har hængt et polyesterbadeforhæng op, desværre suger det sig ind til kroppen når man bader og vandet sprøjter ud på gulvet og op over opkanten på brusenichen. Jeg har fået et tip om at hænge nogle tunge ting i underkanten, som jeg nok også vil prøve, men hvis nogen har en bedre løsning så man undgår dette problem vil jeg blive meget glad.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 28-05-03 23:43

når det rum du laver ved at trække forhænget for, bliver varmere end det rum uden for brusenichen, vil forhænget suge sig selv ind i brusenichen, og værre bliver det hvis der inde i nichen er en fugtsuger.....

En mulighed er at tryk udligne men det er et større projekt...den nemmeste er at tage i en jagt og fiskeri biks og køb 3 eller 4 blylodder og sy eller klips dem fast i forhænget...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 28-05-03 23:59

Hej Melander.
Det er pi.... irriterende at få såden et koldt badeforhæng ind på ryggen, så det med blylodderne vil jeg prøve. Go' idé.

Ram

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 29-05-03 00:03

jeps det er meget træls, har selv en gang revet hele lortet ned, fordi det lige pludselig angreb og jeg fik et chok

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 110 point
Dato : 29-05-03 00:05

men blyloderne virke, har syet dem fast forneden i forhænget, så de faktisk ikke kan ses, og prisen 15 kroner for 4 stk. det er da billigt og nemt..

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 29-05-03 14:56

Hej.

Når man tænder for vandet, bliver der undertryk inde i bruseren. Blylodder er en god ting, men man kan også hænge badeforhænget, så det ikke går helt op til loftet. Vi har en afstand på ca. 30 cm og dette er nok til, at vi ikke skal bruge blylodder. Afstanden gør, at der bliver "tykudlignet" inde i bruseren.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-05-03 15:03

Jeg har mindst 50 cm. frigang til loftet, men det forhindrer ikke dyret i at angribe.

Ram

Kommentar
Fra : IRosted

Dato : 30-05-03 09:31

Jeg har syet et blybånd indvendig i sømmen på badeforhænget, det virker fint og det ses ikke.

IRosted

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-03 17:26

Ja, man kan faktisk købe blybånd til det samme i en gardinforretning. -Den der med den varme luft, Melander?? Øh, fylder varm luft ikke MERE end kold luft?? Det er nok snarere vandstrømmen, der virker som en "sugepumpe" som ruder4 også skriver. Måske skal bruseren højere op? Og så betyder afstanden fra det kolde badeforhæng til den varme ryg selvfølgelig osse noget..

Godkendelse af svar
Fra : jette

Dato : 24-01-04 20:30

Tak for svaret Melander.

Kommentar
Fra : vanderp

Dato : 11-09-06 13:58

Der skal kunne komme luft ind i bunden (3-8cm) og luft ud i toppen - så er problemet løst.