/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunden fælder
Fra : Troldepige
Vist : 964 gange
100 point
Dato : 20-04-12 19:51

Dette er egentlig ikke et spørgsmål, blot lidt kommentarer til dette råd:
http://www.kandu.dk/tip22013.aspx

Teil, det har ikke været min hensigt, at reklamere for en bestemt forretning, udelukkende at fortælle andre hunde-ejere, at denne børste er super god til at fjerne de løse hår med, dem som karten ikke tager.
Min gummi-børste er næsten 20 år gammel, og købt i en lokal butik.

Modersvilje, jeg er ikke helt klar over hvad du mener med den "gammeldags metode", men jeg tager faktisk tit denne gummi-børste med ud når jeg lufter hunden, så sætter jeg mig og børster ham ude i naturen.

Jeg starter med at frisere min hund med en stålkam fra KW, derefter bruger jeg karten, og alligevel er der masser af løse hår til gummi-børsten, som jeg slutter af med.

Hvad går "den gammeldags metode" ud på?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-12 20:47

Nu fik jeg først set dit tip nu . Den ser god ud, men jeg kender efterhånden mange der bruger
en Furminator, som siger de aldrig har oplevet noget så effektivt -

http://www.dogshop.dk/shop/furminator-99c1.html?gclid=CMP6krCLxK8CFQpb3wodTBEgbA

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-04-12 20:52

Jeg har godt hørt om den, og set billeder af den, jeg har bare svært ved at forstå hvordan den kan komme helt ned i bunden af pelsen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-04-12 21:01

Jeg har en Furminator, og bruger den på vores lille Cavalier King Charles. Den er fantastisk, og hunden elsker den. Når farmand tager furminatoren frem, så følger hunden efter og nyder behandlingen. Da vi havde to hunde kæmpede de om at få lov at blive behandlet først.
Furminatoren fjerner underulden.

Du kan læse andre hundeejeres kommentarer her:

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=418456

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 20-04-12 21:03

I øvrigt har vi ogaå en gummibørste, og den kan hunden også lide, men den er ikke helt så effektiv, som furminatoren.

Jeg glemte at sige, at da jeg købte den i sin tid i en dyrehandel, så fik jeg at vide, at jeg kunne prøve den af, og hvis ikke jeg var tilfreds, kunne jeg levere den tilbage. Det blev aldrig aktuelt - vi har den stadig her 3 år efter.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-04-12 21:13

Næste gang jeg kommer i nærheden af den vil jeg prøve at spørge til den.

Men jeg vil gerne vente og høre (hmm, læse) hvad "den gammeldags metode" går ud på.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 20-04-12 21:18

Disse er heller ikke at stå i vejen for
http://www.bi-ro.dk/handsker/stof-strikhandsker/94700/

Kommentar
Fra : monique1983

Dato : 20-04-12 21:53

Har både den du beskriver i tippet, og en "filterknuser" hvilken jeg er vild glad for.

Jeg er ejer af en dejlig mellem-langhåret schæfer, og den er perfekt i denne fælde tid, til at tage filtre, og overflødig underuld. Den egner sig virkelig godt til hunde med underuld.

Kan ikke bruge den på vores Labrador. Men har du en langhåret hund, vil den gør dine børste ture noget lettere

Måske jeg skulle overveje en Furminator til min labber.. hmmmm kunne da ske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-12 22:16

Vi har lige haft familieforøgelse i familien (en pragtfuld Schæfer), og jeg ville som barselsgave give en
Furminator, men kors hvor er de steget i pris, meeen de er bestemt pengene værd, og holder i årevis.

Den nye udgave skulle være bedre at holde på, selv om de ældre nu var gode nok

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-12 22:18

PS. i "vores" Maxi zoo må dyrene komme med ind i forretninge, mon ikke man kan få arrangeret en prøvetur med en Furminator, så du kan se den i brug inden du investerer, hvis du ikke lige kender nogle der har en??

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-04-12 22:31

Citat
PS. i "vores" Maxi zoo må dyrene komme med ind i forretninge, mon ikke man kan få arrangeret en prøvetur med en Furminator, så du kan se den i brug inden du investerer, hvis du ikke lige kender nogle der har en??

Vi har faktisk en Maxi zoo her i byen, men den ligger helt ude i den anden ende af byen.

Men der plejer heller ikke, at være noget i vejen for, at jeg tager ham med ind i vores dyrehandel eller forretningen, som kun handler med foder og andet tilbehør.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-04-12 03:38

Man må bare acceptere at nogle mennesker altid skal komme med sådan latterlig kommentar
For næsten hver gang der skrives et tip vil det være reklemme for et eller andet nej det er sku ikke en reklemme hvis det ikke er ejeren af produktet selv der skriver det. Og dit tips er på ingen måde for mig at se en reklemme for det er sku da bare en konstatering du har haft med et produkt som du gerne vil videregive til andre som måske står og skal bruge det elign. Og vis man føler en interesse i dit tip og man er usikker kan man sku da bare stillet er spørgsmål til den pågældene person der har skrevet tippet og få en nærmere forklaring på hvorfor nettop man anbefaler dette og så vil der også andre der kommer med deres afaring på det produkt. Det er sku ikke alt man skriver i et tip for så gide man sku ikke læse det vis der stå side op og side ned.. Og jeg mener at vis man giver under 3 stjerner burde man sku komme med en bedere forklaring på hvorfor man ikke vil give mere. Eks. Barsels brugt produktet men vil ikke anbefale det pga. Det river pelsen i bla bla mm.

Man kan da se er det er flere her som Der har prøvet den og ja til hunde med kort pels er den rigtig god og så går den ind og massager samtidig eller stimulere kært barn har mange navne min hund dejser nærmest om og falder i søvn når vi børster hende med den jeg har også prøvet andre typer men hunden er glad og tilfreds når vi bruger gummibørsten så ja så kan det godt være der er nogle modeller der tager flere hår af mv på en gang og man så ikke skal børste hunden så mange gange, men det er jeg sku lidt lige glad med for hunden elsker den vi bruger nu og om det så tager mig nogle flere gange sammen Med Min Vovse Tid så er det vel bedre at hunden kan lide det end bare at det skal overståes ps jeg har hund for at være sammen med min hund og bruge tid med den.

Ps det hunden bedst kan lig er det vi så bruger nogle hunde er til metal andre ikke:

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-04-12 03:42

Ups Eks har selv og ikke barsels satans til "ordbog"

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 21-04-12 14:00

Hejsa,

Vi har brugt denne (XL) på begge vore blå Grand Danois og er klart den bedste til at komme i dybden med. Hundene elsker dem og man bliver virkelig overrasket over hvor meget den kan tage. Vi bruger så også jævnligt en gummibørste til at få pelsen skindende.

Men Furminator kan bestemt anbefales herfra

Bluesky