/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Så er den gal igen.
Fra : creamygirl
Vist : 1252 gange
300 point
Dato : 03-04-12 23:33

Har lige opdaget, at der i historikken på Microsoft Security Essentials ligger to grimmerter ved navn -->
Exploit:Java/CVE-2010-0840.

Hvordan slipper jeg af med dem?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-04-12 23:51

Fundet på nettet:

Fromsej TeamSpywarefri
Administrator
Team Spywarefri
Antal indlæg: 54910

Det fjerner du med Ccleaner.
Det er et gammelkendt problem, at Java´s midlertidige filer, bliver markeret som “Exploits”, altså som en risiko for en infektion, de er ikke i sig selv trojanere.

Hent Ccleaner her:
http://www.piriform.com/ccleaner/download
Installer Ccleaner, husk at fjerne fluebenet udfor installation af en evt. toolbar.
Start programmet, fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 04-04-12 00:05

Ganske uskadelige.

MS glemmer bare sig SELV, i den forbindelse
Ikke alt der kommer fra MS, er stuerent - slet ikke deres virus program
ikke at sige der er virus i det _ MEN

Accepteret svar
Fra : janik

Modtaget 300 point
Dato : 04-04-12 16:55

Prøv med denne her bruger jeg selv og syntes at
det er det gratis program der er bedst..

http://www.malwarebytes.org/

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-04-12 21:48

Det er da gak, at den beskrives som en alvorlig trussel, hvis ikke den er det?

http://www.microsoft.com/security/portal/Threat/Encyclopedia/Entry.aspx?name=Exploit%3aJava%2fCVE-2010-0840.PM&threatid=2147654784

Prøver lige at scanne med Malwarebytes, og ser om den finder noget.

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 05-04-12 18:21

Tak for svaret janik.