/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til tilslutning af autoradio
Fra : hi9eking
Vist : 1081 gange
200 point
Dato : 31-03-12 00:07

Hej, jeg har købt mig en Denver CAD-496 til min Citroen ZX.
Men jeg kan ikke finde ud af at sætte den til, så jeg håber på der er en der kan guide eller hjælpe mig med det.

Jeg har været i Thansen og spørge efter en form for omformer, men uden held.
Jeg har kigget på nettet efter hjælp og vejledning men også uden held.

Her er link med billeder af tilslutning i bilen og hvad det skal blive til.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/169464

Jeg håber der er en der kan hjælpe.. :)

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-03-12 00:28

Citat
Men jeg kan ikke finde ud af at sætte den til,

Øh: hvorfor så købe det, når firmaet TH heller ikke kan hjælpe
Blindkøb eller bare trang til at smide penge ud

------
Kan du ikke måle dig frem til det......

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 31-03-12 00:30

Citat
firmaet TH heller ikke kan

Læsefejl.....

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 31-03-12 14:10

man kan ikke forvente at når man køber noget at alt bare passer sammen..
jeg mangler radio / musik i min bil og derfor købte jeg den.
Jeg købte den ikke i Thansen.
Jeg kan ikke måle mig frem fordi jeg ikke har noget at måle det med.
Jeg spørger fordi jeg ikke kan finde ud af det selv.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 31-03-12 14:46
Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-04-12 19:32

Desværre er der ikke en standard tilslutning for autoradioer. Men BILTEMA har en lang række kabelsæt, så man kan tilpasse radioen til de forskellige bilmærker.
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilradio/

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 01-04-12 20:08

Det er nu en gang nemmere, at have bil og radio ved hånden. Men du må som minimum have en polsøger og et 1,5 volt batteri ved hånden. Du har jo ikke en kinamands chance for, at gætte dig til + via nøglen og konstant + til hukommelsen, hvis du ikke kan måle dette på en eller anden vis.
Hvis højttalerledningerne er, eller skal klippes må du kunne "teste" - hertil bruger du et 1,5 volt batteri. Det kan fremkalde en skratten i højttaleren ( og du skal IKKE bruge + 12 volt til det formål )
Gå metodisk frem: Højttalere til det ISO stik med fire eller otte ledninger.
Strømmen tilsluttes efter de anvisninger der er på enten stik eller radio:
+ til rød ( konstant ) + til gul via nøgle. Sort til stel ( Såvidt jeg lige husker ) og husk, at lave det ordentligt med lodninger og krympeflex. Kronemuffer der ligger og roder rundt med + ledninger er af det onde!

Annuller spørgsmålet
Fra : hi9eking

Dato : 04-04-12 11:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål