/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kalender synkronisere med PC
Fra : o.v.n.
Vist : 771 gange
400 point
Dato : 30-03-12 20:08

Hvilke kalendere kan en Android telefon synkronisere?
Er det kun den kalender som Gmail brugere har adgang til?
Kan den synkronisere med den kalender jeg har oprettet i min Thunderbird og som ikke er online? Kalenderen er gemt som en .ics fil på computeren.
Spørgsmålet er på grund af jeg vil udskifte min Windows phone 6.5 og overvejer en Android telefon.
Til oplysning så bruger jeg ikke, og vil ikke bruge nogen som helst tjeneste som Goggle står bag, og jo jeg ved godt at Google står bag Android systemet men den kan vel "snakke" med andet end Google?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-03-12 20:36

Min Android kan synkronisere med Outlook kalender og adesseliste. Visnok også med mails, men det ser jeg ikke noget formål med.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 31-03-12 05:47

Du kan godt få din Android telefon og kalenderen i Thunderbird til at arbejde sammen.
Som du selv er inde på, så skal du bruge Google Kalender.
I Thunderbirde installer du tilføjelsen "Leberandørmodul for Google Kalender"
I din Online Kalender hos Google finder du dens private webadresse under indstillinger [XML]
I Thunderbird vælger du så at oprette en ny kalender på netværk, og vælger Google, og der sætter du så webadresse ind.
Nu har du så den samme kalender alle steder.
Det du så kan gøre i Thunderbird er at tage backup af alt du har indtastet i den gamle (offline) kalender, og uploade den til din google kalender. Og så slette den gamle kalender i thunderbird, så der ikke går rod i hvor du indtaster aftaler.
Du skal bare vide at aftaler indtastet i din telefon, vil stå nedtonet og ubekræftet i thunderbird (lige nu ved jeg ikke hvordan man får det lavet om)

Håber at du forstå noget af det jeg har skrevet.

Mvh.
d.Buus

Og som en bonus, så med tilføjelsen Google Contacts til thunderbird, kan du også få alle dine kontakter til at være både i telefonen og thundebird.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 31-03-12 05:49

Ok min fejl, jeg fik ikke læst de sidste to sætninger rigtigt første.
Så se bare bort fra mit indlæg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-12 09:32

Tak jeg ser ikke bort fra nogen indlæg, måske kan jeg det samme med Yahoo mail, det skal undersøges

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 400 point
Dato : 01-04-12 21:44

Ikke lokalt, men heller ikke Google
https://www.forge.funambol.org/learn/

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-04-12 21:54
Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-12 22:44

Tak for svaret JegErHer. En rigtig god løsning lige det jeg kan bruge