/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
tdc løbet fra telefonisk aftale
Fra : hennooah
Vist : 887 gange
500 point
Dato : 29-03-12 09:05

her sagen meget kort.

Snakkede med tdc i februar omkring sletning af div. rykkergebyr.
de sagde at de ville slette min restance og at jeg så ikke ville høre mere fra dem.

Nu 1 1/2 måned senere er jeg, uden yderlig varsel, røget til inkasso og truet med RKI.

Mit spørgsmål er så om man kan finde frem til denne samtale, det skal siges at det var tdc der ringede mig op efter at ha undersøgt min sag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-12 09:15

Har du fået navnet på den person du talte med?? Det har du sikkert ikke, og så kan det ikke bevises

En mundlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, men det virker ikke i praksis, når du ikke har det mindste bevis.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 500 point
Dato : 29-03-12 12:33

Jeg synes, du skal ringe til TDC og fortælle din historie og sige, at du undrer dig over, at din sag er røget til inkasso. Måske er du heldig, at de straks løser problemet. Hvis du ikke kender navnet på den person, du talte med, så bliver det hurtigt "dit ord mod deres".

Det kunne jo være, at din samtale er registreret i deres system? Spørg om de kan se, hvem det er, du talte med dengang.

Held og lykke med det! Og en lærdom mere til os alle er at huske at få navnet på dem, vi taler med og laver aftaler med, samt at få aftalen på skrift i form af mail eller brev.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 29-03-12 13:37

Det kommer du ingen steder med.
Fogedretten tror mere på TDC end dig.
IGEN, IGEN, IGEN lav aldrig mundtlige aftaler. Alt skal være skriftlig.
Kære medborgere bliv dog snart klogere. Den kloge narre den mindre kloge.

vic200

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-03-12 14:40

Kære vic

Der er jo stadig et stykke vej til Fogedretten, så det kan jo være at sagen kan klares endnu

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-03-12 14:51

Citat
Der er jo stadig et stykke vej til Fogedretten, så det kan jo være at sagen kan klares endnu

Nemlig - og sådanne sager kan ofte løses i al mindelighed, hvis man tager direkte kontakt til virksomheden (i dette tilfælde TDC) og spiller lidt ydmyg og uforstående. Hvis først man kører med det skarpe skyts, så ender man hurtigt som taberen i spillet. At sagen er røget videre til RKI, kan være en rutineprocedure, så hvis man først taler med et menneske i TDC, så kan det være, at sagen stopper der - som en ren misforståelse.

Med diplomatiets kunst kan man nå langt

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 29-03-12 17:22

Kun TDC kan hjælpe dig ud af den situation Du er havnet i. Ikke Kandu

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-03-12 17:56

Der er flere og flere virkdsomheder med dårlig kundebetjening, især i telebranchen. De har telefonbejenere, som snakker folk eftermunden og ikke gør en skid efter at der er lagt på.
Man kan ligeså godt lade være med ar ringe til dem. Brug mail, og husk at forlange en kreditnota. Det med at de bare sletter en forkert opkrævning i suystemet er noget fis. Intet bogholderi er indrettet så en medarbejder bare kan slette noget.

Der skal papir til.

Men tag det roligt man kan ikke blive registreret i RKI.
RKI findes ikke mere, og afløseren må ikke registere folk for gæld man ikke er enig i.

Så erkend aldrig og indgå ikke aftaler om noget du reelt ikke skylder.

Hvis det er småbeløb under 1000 kr vil det være dem alt for dyrt at forfølge, så du står stærkt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-03-12 11:07

TDC er sådan set ligeglad med deres kunder, bare de får deres penge hjem. Som udgangspunkt står du svagt, men da du tidligere har fået medhold i, at de ville slette din restance, må du jo kunne bruge det samme argument igen, så de giver dig medhold igen, og få slettet deres tilgodehavende.

Det er mange år siden jeg sidst havde med TDC at gør,(i 90'erne) da jeg brugte for meget tid på deres rodede økonomi/regninger - og her taler jeg om regninger på 7.000 til 8.000 kr. stk.!

Jeg har været i den situation flere gange, men jeg har altid sikret mig navnet, dato og kl., samt bedt om en skriftlig kreditnota - som jeg har haft brug for hver anden gang - sådan ca.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 30-03-12 21:24

transor

hvad er det du skriver at RKI ikke eksistere mere, Ribers Kredit Information er ændret til i daglig tale/skrift RKI og eksistere stadig i samme udformning, det er korrekt at de ikke registrere hvis man er uenig INDTIL der forligger en dom eller frivillig aftale så bliver du registreret i 5 år eller indtil du betaler det beløb du er blevet dømt for eller har lavet en aftale om, Hvis du bliver registreret for en TVA bliver du der i 5 år uanset om beløbet bliver indfriet.

per

Godkendelse af svar
Fra : hennooah

Dato : 15-05-12 19:29

Tak for dit indlæg pifo....
Tdc har frafaldet deres krav efter jeg sendte denne mail til Egeparken som jeg var sendt til.

Til Egeparken

Jeg har meget uventet modtaget brev fra Jer angående restance til TDC.

Jeg har dags dato henvendt mig til TDC for at få en forklaring på den såkaldte hovedstol på 281,90.

De havde ikke længere min sag, så blev henvist til Jer på nr 77 40 78 38.
Ringede herefter kl 12.19 for at høre nærmere om denne hovedstol, men efter kort samtale valgte jeres medarbejder at smide røret på, tilsyneladende fordi jeg ikke overholdt 15 sek pause efter mine spørgsmål....meget ubehagelig samtale...

Jeg ønsker at få oplyst hvordan de er kommet frem til det oplyste beløb.

Kan oplyse at der den 28-11-2011 blev oprettet regningsservice via e-mail, fordi TDC ikke var istand til at ændre den adresse jeg var fraflyttet d. 6 Juni 2011.
Undrer mig dog at det er lykkedes at ændre adressen da jeg skulle sendes til inkasso.

Regningsservicen skulle hindre at jeg ikke gik glip af fremtidige regninger hvilket tydeligvis ikke er lykkedes.

Vil gerne have bekræftet modtagelsen af denne e-mail

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-05-12 19:36

Det var dejligt, at det kunne gøres så enkelt