/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virtuelbox windows 8 har du prøvet
Fra : snaptil
Vist : 765 gange
100 point
Dato : 17-03-12 09:02

http://www.pcworld.dk/galleri/Windows8_virtuelt

er der nogen der har prøvet at køre windows 8 i virtuel box? nogen problemer med installationen ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-03-12 10:42

Jeg har ikke prøvet i virtuelbox, jeg har prøvet på en harddisk og det køre fint.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-12 17:29

Jeg har den kørende på en lidt ældre comp med alm. installation.

Accepteret svar
Fra : f.elsborg

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-12 20:32

Har skidtet oppe at køre på en virtuel maskine i virtualboks, uden problemer.
Opgrader til nyeste version af virtualbox, og installer additions til samme version.

Der var ikke de store problemer med at installere.
Dannede en maskine med 3 prossecorer, 2 Gb ram, 128Mb grafik, fuld adgang til de hardwarefunktioner min PC gav mulighed for, 20 Gb fast virtuel harddisk, ICH9 chips hele vejen i gennem, og så boot fra det downloadede image loadet som CD-drev.
Ingen problemer af betydning.

Hvis du googler "virtualboks windows 8" får du en masse links til guider om installation, men som sagt, for mig "smuttede" den bare ind.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 18-03-12 03:41

Har prøvet det, men får fejl under indstalleringen af Win8

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-12 09:30

Win8 kan lægges på en USB pind (ej installere) og så installere på en comp uden CD/DVD drev.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 27-03-12 06:47

Tak for svaret f.elsborg.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 28-03-12 16:55

Glad for at kunne hjælpe.
Har som sagt win8 på en virtuel maskine, Ubuntu 64 bit linux på en anden, og så en tredje maskine med windows XP til det levende søkort 2, som ikke kan køre på maskiner med mere end 1Gb ram (VirtualBox kan nemlig også bruges til at lege med lidt ældre programmer).
Alt sammen ligger på en WinXP Pro (32-bit) maskine med 6-kernet AMD processor og 4Gb ram, og kører uden problemer.
Alle systemer installeret uden problemer, når blot Virtualbox er opdateret og har den tilsvarende additions pakke.
Det er bare at eksperimentere løs, man kan vist ikke rigtigt gøre noget rigtigt galt - højst opleve at man ikke kan starte den virtuelle maskine.
En rigtig god måde at lære lidt om styresystemer, uden at risikere at miste alle sine data og skulle genopbygge hele sit sytem fra grunden.

God fornøjelse