/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
iphone slet billeder fra itunes.
Fra : henrik2008
Vist : 1274 gange
100 point
Dato : 25-02-12 14:54

Hej, jeg har lige købt en iphone 4s 32gb.

wauuuu, hold da helt ferie, hvor den kan.
det da ikke en smartphone jeg har købt, nej der er en min i super computer.
den er sindssyg hurtig.

nu kan jeg både spille spil og lave musik på iphone i hel fantastisk kvalitet.
jeg havde ikke forventet at få sådan en telefon med spækket med så meget
tech.

nu skal jeg lige lære den at kende.
mit spørgsmål, er herunder.

hvordan sletter man en masse billeder på en gang på iphone eller bare fra
itunes ?.

jeg kan ikke se mine billeder fra itunes biblioteket ?.
jeg kan kun slette billeder fra selve iphone selv, men kun fra kamerarulle biblioteket?.

nu når jeg er i gang, kan jeg vel stille et par ekstra spørgsmål.

1. kan man udvikle programmer til iphone og teste dem på selve iphone ? (altå når man har brugt xcode på mac eller lign. program på pc ?, eller skal man have en licens og gå igennem app store ? (jeg er virkelig forvirret med hvordan det forgår med udvikling omkring programmering på iphone!.
dog ved jeg at man skal i hvert fald have kendskab til programmering især objective c. (det skulle ikke være så svære at lære ?).
jeg har kun forstand på php, mysql visual basic og c++, en del html og lidt javascript.

2. jeg har et sony HD digital kamera der kan otage både video og billeder osv, men sony bruger deres eget format vistnok MTS som er sonys modsvar til apple mov format.
jeg har prøvet ar konvetere MTS formatet i itunes til mov AAC formatet for derved at overføre videofilen til iphone, men når jeg har gjort dette, er video klippet pludselig blevet ændret til dårlig kvalitet og i 640*400.
også mine mp3 sange som er i 320kbs bliver konverteret til AAC, og det ønsker jeg ikke, for jo flere konverteringer filen kommer ud for, desto være bliver lyd kvaliteten.

jeg har en pc, som jeg bruger til itunes. ( pc. spec. icore 7 4 kerner 3.2ghz, 8gb ram, win7).
har også en mac pro g5 dual core 2 ghz, men mangler OSX leopard cd.
Senere hen tænker jeg på at spare op til en Imac! (den til 8000 kr).

jeg fant lige et link til Iphone PC Suite (et program der kan håndtere fil transfer til iphone , som billeder musik osv), jeg kan ikke finde udbyderen og der vaer et link på et suspekt side på tysk, jeg prøvet at downloade programmet, det var med japanske tegn ?!!!!, jeg installere det ikke, tænke nok det var en eller andet hacker virus crap som sædvanlig!.
ja det bliver mere farlig at download nu om dage, for satan der er mange virus i omløb, også på ganske almenlig lovlig freeware / shareware, derfor downloader jeg aldrig noget på nette!.
når man prøvet at fjerne en virus man har fået, med et gratis program, er det også et program der som regel indholder virus. (min pc er virus fri!, puuh!.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-02-12 21:30

Når du overfører dine billeder fra iphone til iTunes bliver du spurgt om du vil slette billederne på din iphone. Og det accepterer du så.
Hvis allerede du har overført billederne, så overfører du dem bare på ny, så får du muligheden for at slette.

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 25-02-12 22:09

jamen jeg ved ikke hvordan man overføre billeder fra iphones til itunes!. altå på pc.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-02-12 08:01

Undskyld, det er mig, der sover i timen, tror jeg. Jeg bruger iphoto og ikke itunes til at overføre billeder

Men se her:

http://www.dailyrush.dk/boards/94/topics/78426/

og ellers se her:

http://www.computerworld.dk/blog/kurt/81189/kinesisk-daaseaabner-til-min-touch

iPhone PC Suite er et lille program der giver dig adgang til alle filer på din iPhonen. Nemt at bruge - et rigtig godt alternativ til iTunes.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-02-12 08:03

Måske kan du få glæde af denne blog:

http://iphone.vildmedmac.dk/?page_id=251

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-02-12 12:44

Måske du ville få flere svar, hvis du ville afslutte de spørgsmål du har stillet tidligere.

Bare et forslag

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 26-02-12 13:22

århh, har jeg det, det har jeg fuldstændig glemt, jeg er ikke på kandu så meget, men det vil jeg
gøre, desuden er det lidt tavligt ikke at give point til de personer der skal have point, men jeg kan da starte med dig smuller54 )point system forvirret!).

er i sikker på at iphone pc suite er virus fri ?l, jeg er meget nervørs for at downloade noget som helts.

ja, angående iphoto, må jeg vente med , til at jeg for osx leopard til min mac, for så kan jeg jo bruge mac med den. (altså en osx 10.5.8 cd eller dvd, men apple skal have 1000kr for, og det er for meget, øv!).
en ny imac bliver der vist forhåbentlig nok råd til næste år, æv.

men jeg har da en ny bærebar pc med trådløs internet (og selvfølgelig en trådløs router!).
jeg glemte at fortælle at jeg har sat min iphone til denne trådløs forbindelse, også med Icloud, så er det nok derfor at der intet sker, så måske skal jeg bare anvende min bærebar med Icloud og iphone , så er jeg sikker på at det hele virker?!!!.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-02-12 13:30

Jeg skal ikke have point for noget som helst, men af og til så gider man ikke involere sig i et sprørgsmål, når der aldrig bliver afsluttet.

Jeg kan ikke svare på alt det du spø'r om.

Jeg gør ligesom pifo, bruger et andet billedprogram, som jeg overfører til fra iphone. Picasa er helt gratis.
Det samler alt de billeder fra disken. Uanset om de kommer fra camera eller iphone.

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 26-02-12 22:39

iphone er noget specialt og det er apple også.(selv aps til iphone er låst til apstore også med hensyn til udvikling!), derved mener jeg at man kan altså ikke bare proppe et hvilket som helst program til iphone også selv om den kan tage indhold fra mobilen, nettop fordi apple iphone er "låst", jeg kan ikke bare hente eller slette billeder fra ihpone via pc eller billedprogram, kun igennem itunes eller formentlig iphone pc suite, intet andet vil virke, så vidt jeg ved.
der er derfor mange der "jailbreaker" deres iphone, for at åbne telefonen og installere stort set alt, men så ryger garantien også!, så det gør jeg ikke.
og jeg kan fandme ikke lide itunes, jeg hader den virkelig, specialt når man skal konventere stort set alt fra pc tll mac format. (ja og jeg har et sony digital kamere der bruger pc fil format!, og det gør stort set alt elektronik der har fil baseret tilgang!).
nej jeg hader ikke pc eller mac, elsker dem begge, men ikke itunes.
jeg kan huske det samme problem med min ipod (er gammel og smidt ud!), aac konvertering og itunes, skide irriterende.

Picasa, prøver lide at undesøge det!.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-12 22:55

Citat
jeg kan ikke bare hente eller slette billeder fra ihpone via pc eller billedprogram

sludder og vrøvl, prøv nu picasa

Og du har stadig 5 yderligere ubesvarede

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 27-02-12 11:09

hvad mener du med "Og du har stadig 5 yderligere ubesvarede ".
jeg har i går, klikkede på alle mine indlæg og derved lagt besked "tak for svaret", så jeg mener selv at jeg har lukket alle tidligere spørgsmål/emner. osv.
eller også er det mig der er snådt forvirret over kandu.dk brugen...??!!!..

tjekker lige, alligevel, hvis det er det du mener.

ja og jeg skal nok trykke på Accepter knappen øverst.

(jeg har prøvet itunes med wi fi på bærebar, stadigvæk problemer!), sikkert fordi jeg ikke ved
hvad jeg gør.

øh, ja forresten iphone pc suite er ok, ingen virus, men der er på kinesisk og engelsk, nogle bruger melder om at der er svært at skifte sprog, men der er nemt, da man kan skifte sprog i ipone pc suite, ok ikke mere bævl med mig, jeg prøver det.

Godkendelse af svar
Fra : henrik2008

Dato : 27-02-12 11:10

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : henrik2008

Dato : 02-03-12 10:26

jeg har stadig det skidt med itunes, så jeg tro jeg prøver picassa og iphone suite pc, gider simpelhen ikke itunes. (jeg ved det godt jeg har været for doven til at prøve det!).
vdr, mine spørgrsmål (ubesvaret), alt ok. alle besvaret.
ha det godt alle sammen.
endnu en tak for svaret.