/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
lønkassekredit ,saldo kvitering
Fra : jørgen2
Vist : 547 gange
45 point
Dato : 24-02-12 15:12

er der nogen der har erfaring med ,hvad bankerne kræver for at ville gå med til give saldokvitteringg vedr. en lønkassekredit??

Hej fra Jørgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-12 15:35

Den må du lige forklare lidt nærmere - hvad mener du ???????

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-12 16:08

Gebyrer........for at skaffe penge til den 18% lønstigning direktørerne fik i 2011.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-12 16:13

Det har du jo fået et svar på, og accepteret, tidligere...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-12 18:30

Undskyld jørgen2.Ved godt dette er et sídespring.Men jeg vil gerne lufte min harme,sammen med LuffeA.
Citat
Gebyrer........for at skaffe penge til den 18% lønstigning direktørerne fik i 2011.

Og så skal man jo lige huske på,hvilken "grundløns" sats,de 18 % er lagt på.
Det er jo ikke ligegyldig om det er på 15.000/mdr. eller 750.000/mdr.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-12 18:44

Hvorfor har man så ondt i rø... af folk der tjener penge

Selvfølgelig er der kun en til at betale - det er forbrugeren/borgeren - og så er det ligegyldig om du er grøftegraver, kassedame eller bankdirektør

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-12 19:41

Citat
Hvorfor har man så ondt i rø... af folk der tjener penge

Det har man fordi at samme direktører styrer banker der er ved at gå på røven eller gør det, nu går regeringen også ind og undersøger hvad der egentlig foregår.

Bankerne skal sgu tjene samfundet og ikke være pengemaskiner for idioter der ikke har en skid at bruge alle de penge til som de tjener, det er også derfor at jeg går ind for at f.eks ATP kan blive bank for os almindelige mennesker der kun har brug for en Nem-konto og ikke skal investere eller låne store penge.
ATP og tilhørende fonde giver nemlig renter, hvor man i bankerne betaler gebyrer for at have lidt penge stående, penge som går direkte i pengefyrsternes lommer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-02-12 19:48

En bank er en forretning som alle andre....

Får du ikke valuta for dine penge, står det dig frit for at "handle" med en anden bank - men deres direktør får nok også en "god" løn

Tror du at bankdirektøren tjener mere end f.eks Larsen i Jysk

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-12 21:07

Citat
Tror du at bankdirektøren tjener mere end f.eks Larsen i Jysk
+

Det tror jeg faktisk han gør...

Men det er jo som at sammenligne æbler og pærer, Lars Larsen har selv skabt sin forretning med flid, sparsommelighed og dygtighed.

Det har bankdirektøren trods alt ikke og dog bliver han forgyldt i hoved og r.. uanset hvordan forretningen går.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-02-12 11:45

Mener heller ikke bankerne har fortjent lønforhøjelse og slet ikke den afgående direktør for danske bank. det er da beskæmmende at tænke på at den danske stat ligeså godt kunne have overtaget de fleste banker, i stedet for at yde tilskud. Og nu sidder de aktionærer samt direktører og forgylder sig selv, bræk bræk bræk...
men det kan jo ses hvem der var med til hans reception, fyldt med politiker.... hmmm burde de to ting ikke være adskilt????

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-02-12 11:45

mht til saldo kvittering så er den mig bekendt gratis igennem netbank

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-02-12 11:47

jeg har intet imod bankgebyrer, for de ydelser der koster arbejde. Heldigvis mener jeg også de fleste ydelser er gratis igennem netbank.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 11:48

Citat
fyldt med politiker.... hmmm burde de to ting ikke være adskilt????

Det er de skam også

Men det er jo logisk at "folk" der mere eller mindre mødes i dagligdagen også mødes til den slags....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-12 11:50

Citat
de fleste ydelser er gratis igennem netbank.

Ja - bare man har den rigtige bank....

Der er stadig banker der beregner "gebyr" for at betale kundernes regninger

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-02-12 20:29

Helt rigtig webm:
Citat
Men det er jo som at sammenligne æbler og pærer, Lars Larsen har selv skabt sin forretning med flid, sparsommelighed og dygtighed.

En "Grumme Kapitalist",som Lars Larsen,kan jeg kun holde af.Folk af hans støbning,skulle vi ha`nogle flere af.

Jeg husker endnu,hvordan han blev gjort nar af,når han f.eks. en fredag aften,(som lærling) brugte tiden på at fylde hylderne op hos Magasin H & L,i Thisted.Mens andre unge,morede sig rundt i byen. Det gav jo lidt ekstra skillinger. Nok der,han grundlagde sin formue.

Akja,havde vi bare haft folk som ham,til at styre landet.....men det er han for klog til,at involvere sig i.

M.