/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En flov dansker.
Fra : Mosebaek
Vist : 771 gange
200 point
Dato : 23-02-12 22:03

Jeg skammer mig over at være dansker,i dagens Danmark.Måden vi negligerer,forsømmer mennesker på.Smider dem på lossepladsen,som brugt materiel.Der ikke mere har værdi.Overflødig skrammel,der ikke længere,har nogen berettigelse.Brugt og opslidt værktøj,der ikke længere gør nytte.Men som hele tiden,har været det bærende fundament,i det efterhånden overforkælede danske samfund.Hvor enhver kan ligge hjemme på sofaen,og nyde fladskærmet,24/7.Og aldrig haft en vabel i hænderne,eller sorte negle..........det skulle da lige være af,at klø sig selv i røven.(Hvis man kan hæve den så langt fra sofaen,at den kan kommes til).

Og nu tror i måske,det er vore elskværdige indvandrere (som forgylder vores hverdag med indbrud,tyverier,røverier,nedslagtninger på åben gade,æresdrab,ulovlige våbenbesiddelse i stor stil.Narkotika handel.Skattesnyd og bedrageri,i stor stil. Grønthandlere,kiosker,pizzariaer.livsfarlig racerkørsel i de store byer,i stjålne Mercer og Bimmer.
Næh.....de skal nok klare sig,er eksperter i at tiltuske sig,og bedrage det danske samfund.

Nej een jeg hentyder til er:
http://amtsavisen.dk/randers/fik-robotstoevsuger-af-boern-mistede-sin-hjemmehjaelp

Føj for helvede hvor er vi langt ude.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-12 22:20

Citat
Føj for helvede hvor er vi langt ude.

Kan kun gi' dig ret

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-02-12 22:23

Jeg giver mig selv mundkurv på,til efter de første ti indlæg.
Måske er der to eller tre der svarer......måske ingen??? Det er sådan set underordnet.....

Jeg fik i det mindste lidt luft.........

Jeg synes simpelthen,det er så nederdrægtig......

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-02-12 22:36

Synes lige denne skal med:
Citat
»Borgere vil i dag gerne klare sig selv. Det gælder også de ældre.

Næh..de ældre SKAL klare sig selv. De andre "borgere",skal nok få det offentlige,til at klare deres sag.

Hvor meget ude af trit,kan en embedsmand i Randers kommune være.Hun lever jo ikke i nutiden.Må mindst være Socialdemokrat.

Apropos mundkurv.Dette er ingen svar,bare en tanke.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-12 22:57

Jeg synes også at det er nederdrægtigt og jeg forstår også din harme.

Jeg har selv prøvet at have hjælp i forbindelse med langvarig sygdom og jeg har intet at klage over.

Men at udsætte gamle for den behandling det er under lavmålet.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 23-02-12 23:04

Mosebaek..Livet er ikke for de knækkede...men for de spækkede !!!!!!!!

Danmark er det ikke længere en skam at være grådig. Man udstiller glad og gerne resultatet af sin grådighed. Man lægger afstand til de fattige, og til dem der ikke kan bidrage til samfundets vækst. Fra engang at have været et tegn på visdom er alderdom nu blevet til en byrde,- ældrebyrden, vi alle må tage højde for i de økonomiske beregninger.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 23-02-12 23:18

Set bort fra det DF crap, du lige fyrte af. Er jeg enig med dig i, at det er en for dårlig behandling. Den 83 årige pensionerede dame fik.
De ældre bør behandles så godt som muligt. Pga. de har bidraget til samfundet i deres gode dage.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-12 23:26

Jeg lærte hjemmefra at det var forbundet med skam at mogtage offentlig hjælp. Når man var arbejdsduelig så tjente man sine penge selv.

Mange mennesker i dette land har ikke fået en ordentlig opdragelse. De er opdragede til at betragte Danmark som et tag selv bord. Og det gør mig harm. Man kan ikke nyde hvis man ikke kan yde.

Det er slet ikke det jeg har opdraget mine børn til. I min omgangskreds har vi arbejdet og svaret enhver sit. Jeg har altid betalt min skat med glæde, for jeg fik så mange goder for dem, så som gratis læge/sygehus, gratis undervisning, gratis bibliotek

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 24-02-12 01:21

Man behøver ikke at være 83 år for at have brug for hjælp til f.eks. rengøring, og tesen om "længst muligt i eget hjem" er for længe siden ændret "til længst muligt i eget skidt", man skal være døden nær, før man bliver visiteret til et plejehjem - gennemsnitstiden for plejehjembeboere er under 6 måneder før der sker en udskiftning (død).

Hvis man er gangbesværet og ikke kan komme ned i gulvhøjde/falder og ikke kan rejse sig, hvordan kan man så genoptrænes til gulvvask o.l.?
Mange ligger jo i mange timer før faldet bliver opdaget, og en del er allerede døde.

I øvrigt er al den genoptræning noget forfærdenligt sludder, når benene/armene/ryggen ikke kan mere, hvordan kan man så genoptrænes uanset alder?

Det eneste det handler om her er besparelse fra kommunerne, der kunne de nok spare et pænt beløb, hvis de undlod alle deres studieture og andre uvedkommende aktiviteter, så som store middage/fødselsdagsreceptioner/aftrædelsesgodtgørelse o.s.v., så kunne der måske blive råd til de borgere, der har betalt skat i rigelige mængder hele livet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-12 02:32

Man mener åbenbart at en robotstøvsuger kan klare alt i hjemmet.

Den ældre dame har fået tilbudt et kursus i at vaske gulv, men som tidligere rengøringsassistent ved hun jo udmærket hvordan det gøres............og hvilken belastning det er.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 24-02-12 04:58

Citat
det skulle da lige være af,at klø sig selv i røven
Så ville finger neglene nok blive brune og ikke sorte.

Men i øvrigt har i alle ret i jeres + min forargelse, for det er kun så kommunerne kan spare penge, de tager ikke hensyn til hvad den ældre helst vil.

Jeg læste for øvrigt en dag, at der er flere kommuner hvor de ældre endda selv skal anskaffe sig en robot støvsuger - men pensionen er ikke så høj så der er råd til den slags luksus, da mange i vores alder ikke har andet end Folkepensionen og måske lidt ATP og det bliver man ikke fed af.

Så må jeg bare spørge om den også kan vaske gulvet. ?

Og den med et kursus i gulvvask - er blot for bagefter at kunne sige "vi har været ude og undervise, og kunne se den ældre i dette hjem selv kunne klare det" det melder blot ikke noget om evt. eftervirkninger af manøvren.

Disse mennesker som hitter på den slags, skal når de bliver ældre aldrig have hjælp til nogen ting, og det skulle de havde at vide allerede nu, så de kan gå og se frem til et aldrende liv uden hjælp.

Forøvrigt er det rigtigt den med rolatoren, den er ligesom en stopklods for disse smarte tiltag.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-02-12 06:39

Ingen nyhed - desværre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-12 08:26

Indtil videre er der blevet klaget over afgørelsen, men det tager jo 2-3 måneder.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 24-02-12 14:50

Ja så er hjælpen sparet så længe

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-12 15:55

Enig nord47.De ældre og opslidte,dem der har lagt grundstenen,til vort nuværende luksus samfund,er direkte uønskede for nuværende.Det skal bare kules ned....ud til højre.....ude af øje........
Citat
Set bort fra det DF crap, du lige fyrte af.

Nu ta`r jeg ikke så fandens meget efter,hvad du skriver, Cimbombom.Er udmærket klar over,hvilket hold du er på.Forresten,har du helt glemt ordene nazist og rasist.Det plejer at være en del af dit sprogbrug.

Kloge ord fra granner01,og gribben1. Og det er jo desværre virkeligheden,nu om stunder.

Også helt på linje med LuffeA og Klatterup...det er jo den skinbarlige sandhed desværre.

Sørgeligt at må erkende det,men jeg er "glad" for at begge mine forældrer er døde.Så de er fri for nutidens ydmygelser,fra det offentliges side,af ældre mennesker.De knoklede ellers,hele livet igennem.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-02-12 16:15

Et familiemedlem døde for 3 år siden, da var hun næsten blind. Og hun havde hjemmehjælp til rengøring hver uge. Men man skulle ikke tro hun havde haft hjemmehjælp i 2 år da hun døde. Der var så møg beskidt at det var helt utroligt. Så det hjælper heller ikke at have hjælp ser det ud til.

Måske skal man som gammel lægge sig i seng, så man ikke sviner eller roder. Så kan den elektroniske støvsuger klare rengøringen. Og hjemmehjælpen kan komme en time hver 4 uge og vaske mig og skifte sengetøj. Så har jeg da bidraget til at kommunen ikke går falit.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-02-12 16:25

Citat
Og hjemmehjælpen kan komme en time hver 4 uge og vaske mig og skifte sengetøj.

Du glemte genbrug af ble...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-12 16:26

Citat
til vort nuværende luksus samfund

Jeg er da godt klar over,at der kan være f.eks. yngre børnefamilier,hvor jobbet måske lige er røget,ikke lige kan se at vi lever i et "luksus samfund".Men det er fordi der bruges en anden målestok nu til dags end før,hvad angår materielle goder.
Vore forældres generation,samlede stille og rolig (efter giftemål) lidt efter lidt møbler og porcelæn m.m. efter formåen.

Nu til dags,skal det hele være komplet,fra første færd. Stor flot villa. 1-2 biler. Lædermøbler,bar,fladskærme i hvert rum.Så der skal ikke meget indkomst-nedgang til,før det hele ramler.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-12 16:33

Undskyld nomore,den "bed" jeg også mærke i:
Citat
Ingen nyhed - desværre.

Så sand,så sand.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 24-02-12 16:44

Da jeg blev gift, måtte vi også spare sammen til hvad der var brug for i hjemmet, og det princip hylder jeg endnu, har du betalt det du køber, så kan det ikke gå helt galt.

Så skal budgettet nok kunne nå sammen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-12 16:52

Citat
Så har jeg da bidraget til at kommunen ikke går falit.

Så er vi igen ved kernepunktet.Her i Thisted og Morsø kommuner,bliver der stadigvæk uddannet "et hav" af nye SOSU assistenter.Og samtidig arbejder de ihærdig (kommunerne) på om de kan undvære/fyre,nogle af dem der allerede,er i arbejde.For så overta`r staten jo forpligtigelserne for de fyrede.
Det er jo regulær kassetænkning,mellem kommunerne og staten.Jeg lærer aldrig at forstå,at der skal være denne (over) administration,i sådan en smule land som Danmark.Det er jo helt afsindig.
Vi er ikke flere mennesker,end en mellemstor by,ude i verden.

Det hele går sgu op i hat og briller.Vi er simpelthen overdemokratiserede.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-12 17:14

Det kræver måske en nærmere forklaring:
Citat
Vi er simpelthen overdemokratiserede.

Dermed menes at klarsynethed,og sund fornuft,simpelthen er gået fløjten.Alt kan jo blive så demokratisk,så det er umulig at gennemføre ordentlige beslutninger.

Et "godt" eksempel er Grækenland.Så vidt jeg lige erindrer,har de et sted mellem fem og seks hundrede parlamentsmedlemmer.Hvad har det gavnet????

De har vel også haft socialist regeringer,lige siden militær juntaens fald.Måske ikke lige det bedste.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-12 17:35

Citat
Da jeg blev gift, måtte vi også spare sammen til hvad der var brug for i hjemmet, og det princip hylder jeg endnu, har du betalt det du køber, så kan det ikke gå helt galt.

Helt igennem visdomsord,Klatterup. Og sikke penge man sparer,i overflødige omkostninger.
Bare se på ydelserne,over hurtige forbrugslån.

Vi har aldrig været velhavende,men vi har efterlevet dit princip. Da vi var unge,og satte os i nyt hus (lavede selv det meste) sad vi ikke hårdere i det,end at vi kunne klare det for begges understøttelse.Hvilket vi heldigvis,aldrig fik brug for.

Bilen,jeg "investerede" i,Ford Taunus V4 P4,gav jeg den klækkelige sum af 6.000 kr.for. Men så kørte vi også nøjagtig seks år i den. En "afskrivning",på 1000 kr/år.Billigste bilkørsel jeg har bedrevet.

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-02-12 18:33

Jeg har lært hjemmefra at hvis du ikke har råd til at prare pengene op, så har du ikke råd til at købe det du har lyst til.

Det kunne mange unge lære noget af.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-12 20:00

Citat
Så er vi igen ved kernepunktet. [Surmuler] Her i Thisted og Morsø kommuner,bliver der stadigvæk uddannet "et hav" af nye SOSU assistenter.Og samtidig arbejder de ihærdig (kommunerne) på om de kan undvære/fyre,nogle af dem der allerede,er i arbejde.For så overta`r staten jo forpligtigelserne for de fyrede.

Staten giver bøder til kommunerne hvis folk ikke er sendt i praktik eller uddannelse indenfor en periode på 9 måneder.

Om et par dage skal jeg til lægen og have skrevet en stærkt udvidet sygeerklæring vedrørende min u-diagnosticerede sygdom der gør mig ude af stand til at lave noget som helst, for et par timer siden skruede jeg en hylde op for min veninde, og jeg er helt færdig det næste døgns tid.....som jeg ved erfaringsmæssigt efter nu 5 måneder med sygdom.

Jeg forventer faktisk at blive kaldt ind til skideballe hos kommunen inden jeg skal have en planlagt scanning af hele kadaveret om en måned

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-02-12 00:03

Citat
Nu ta`r jeg ikke så fandens meget efter,hvad du skriver, Cimbombom.Er udmærket klar over,hvilket hold du er på.Forresten,har du helt glemt ordene nazist og rasist.Det plejer at være en del af dit sprogbrug.

Kan du citere et eneste sted hvor jeg har brugt ordene nazist eller racist mod nogen....

At kalde det du skriver for noget DF crap, er ikke det samme som at beskylde dig for at være nazist eller racist.

Jeg syntes bare du generaliserer, og muddderkaster på andre, selvom du ikke er en nanometer bedre selv.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 25-02-12 00:09

Citat
At kalde det du skriver for noget DF crap

Som man råber for man svar

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-02-12 00:20

Luffe du er ikke alene, da jeg var midt i kemobehandling blev jeg kaldt ned til en nyuddannet sagsbehandler i kommunen. Jeg kom med kvalme og skaldet, og hun sad med dyrt tøj og makeup. Hun fortalte mig at de ikke var noget problem at få kemo for hun kendte en der gik på arbejdet mens han fik kemo. Og helt ærligt, jeg var lige ved at kaste op på hende.

Men var jeg ikke gået til mødet så var sygedagpengene stoppet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-02-12 09:49

Jeg må desværre forlade Kandu,til engang i aften.Skal lufte fruen,på en heldagstur.

Men skriv gerne videre,til jeg er her igen.

Go`weekend.

M.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 25-02-12 09:57

Sørg nu for,fruen er i snor det lufter vel rigeligt i dag

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-02-12 18:53

Jeg er en konfliktsky person, så jeg vil ikke diskuterer med Mosebæk.

Men hvis jeg skal kommenterer på sagen, vil jeg konkluderer at, de borgerlige politikere & socialdemokraterne. Har svigtet ældreområdet. Der er blevet skåret alt for meget på budgetterne til pensionisterne.

En robotstøvsuger kan være nyttig, men robotterne bør ikke erstatte hjemmeplejen!!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-02-12 20:19

Citat
Men hvis jeg skal kommenterer på sagen, vil jeg konkluderer at, de borgerlige politikere & socialdemokraterne. Har svigtet ældreområdet. Der er blevet skåret alt for meget på budgetterne til pensionisterne.

Så længe jeg kan huske har ældreområdet været et spareobjekt man "prioriterede".

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-02-12 20:36

Jeg blev kaldt til samtale med benet i gibs fra hoften til anklen, og så ville "komtessen" minsanten have en lægeerklæring på at jeg var syg, det fik hun mod selv at bestille "musikken"

Så Graner gid du havde brækket dig ud over både Komtessen - gulvet og stolene, Husk det en anden gang.

Og kniber det, så jag 3 fingre i halsen medens du lader som om du hoster.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-02-12 21:01

Citat
Jeg er en konfliktsky person

Jamen,så kamuflere du det godt.Det er jo ikke lige denne opfattelse,jeg får ved at læse dine indlæg,i diverse tråde.
Citat
Men hvis jeg skal kommenterer på sagen, vil jeg konkluderer at, de borgerlige politikere & socialdemokraterne. Har svigtet ældreområdet. Der er blevet skåret alt for meget på budgetterne til pensionisterne.

Se,allerede der,er vi enige langt hen ad vejen.
Jeg er bare træt af dine utidige og samtidige vedvarende angreb på DF.Som du samtidig bruger til at slå mig,oven i hovedet med. Det er vel det parti,der idag tænker mest på de ældre.

Du ved jo ikke engang,om jeg er DF`er.Jeg har altid været "en god venstre mand".Men det er ingen hemmelighed,at ved sidste valg,stemte jeg på DF.Netop fordi jeg synes,at de altid bliver svinet til,og lagt for had.Det er trods alt,en demokratisk valgt parti,som har ligeså meget berettigelse i Folketinget,som alle andre partier.

M.

Accepteret svar
Fra : Cimbombom

Modtaget 200 point
Dato : 25-02-12 21:40

Det er i orden, hvis vi alle var ens. Ville verden også være et kedeligt sted at leve.

Der skal være plads til forskellighed.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-02-12 21:51

Tak for svaret Cimbombom.Dine sidste bemærkninger,er jeg helt enig i.

VH. M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 25-02-12 23:33

Selv tak.

Og fortsat god weekend.