/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc. minus skærm
Fra : Nul7
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 23-02-12 16:22

Inden jeg evt. begår en brøler vil jeg lige spørge en af jer dygtige hjælpere om en Pc. tager skade af at køre uden skærm.
Det drejer sig om en stationær i en hjæmmenetværksgruppe.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 23-02-12 16:25

Den tager ikke skade, skærm og pc er to forskellige ting, men når du starter din pc op, så kommer der 2 høje bing fra maskinen. Det betyder den vil have en skærm. Det kan du så bare ignorere.

Men hvorfor køre uden skærm? Hvordan vil du styre den ved opstart og lukning?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-12 16:42

Det er vel for at du skal have den til at står som server, og der sker ikke noget med den uden skærm.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-02-12 16:44

Jeg starter op med skærm, og så slukker jeg når den er kommet på nettet, med den anden pc. kan jeg låne eller bruge de filer jeg nu ønsker.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-02-12 16:47

Fijala, det kan man godt kalde det.

Og jeg er glad for at det ikke belaster pc-erne.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-12 16:58

Smart nok med en lille fil server. Du kunne jo stuve den et sted hen, så du ikke skal stå og høre på den

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-12 18:07

Ja så kan den sagten stå uden skærm.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-12 18:40

Som de andre siger, comp er ligeglad om der er tilsluttet/tændt en skærm.

Men du skal lige sikre dig, at du ikke har en dør stående åben ud til verden, med alle dine filer.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-02-12 19:16

Ja, det kan du have ret i, - men det har man vel aldtid når man er koblet på netværk / internet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-12 21:11

Her kan du teste
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Klik "proceed"
Klik "All sevice ports"

Så kan du se om der er huller udefra.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-02-12 06:43

Køb hellere en lille NAS/ netværksdisk, den er meget billigere at have kørende.
De kan købes for omkring 3 - 500.- for en billig.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 25-02-12 11:36

Tak for svaret granner01.