/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall
Fra : popper
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 23-02-12 14:29

Hej kanduer er det nødvendigt med en firewall på sin computer hvis man ikke benytter sig af net bank. Eller er det overhoved nødvendigt at have en firewall.
hilsen popper

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-02-12 15:12

100 % dækkende svar:

JA, + ordentlig antivirus, antispyware og antimalware, ellers bliver den fyldt med snavs, brugt til spam og også brugt til angreb mod computere rundt om i verden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-12 16:27

Ja ja ja ja

Selvfølgelig skal du have en firewall, og antivirusprogram.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-02-12 16:44

jo jo jeg har begge dele men er det nødvendig med en firewall kan ikke lige se hvad den gør godt for ud over at sløve maskinen i opstarten.
Comodo, avast ,superantispyware spywareavast,spybotsearch and destry ,malwarebyt,og spyware terminator
så jeg mener at jeg skulle være dækket ind .

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-02-12 17:43

Det drejer sig om sekunder hvor meget en firewall sløver.

Nok nærmere alle Dine antispywareprogrammer hvis de ligger i opstarten og gerne vil på nettet samtidigt.

Hvad er "spywareavast" ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-12 18:06

Du behøver ikke at have så mange spyware programmer. De sløver alle i opstarten. Og i forhold til dem så sløver en firewall slet ikke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-02-12 20:19

Som internettet udvikler sig i dag så er en firewall nødvendig. Har du ikke en firewall, så kan din computer blive brugt i et botnet, botnet kan du læse om her http://en.wikipedia.org/wiki/Botnet Men kort fortalt så er et botnet et netværk af computere som kan bruges til at sende så mange forspørgelser til en webserver som kan give det kan kalder denial-of-service, http://en.wikipedia.org/wiki/Denial_of_service , altså at man ikke kan komme ind på hjemmesiden.

Så en firewall er helt klart nødvendig.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 23-02-12 22:04

Til LuffeA
spywareblaster skulle der stå.
Ok hvilke spyware programmer anbefaler i så Gratis programmer
Køre windows 7 64 bit

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-12 01:10

Læs om en gratis sikkerheds pakke her:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=949
PCtools firewall er nævnt, den kender jeg har den på 2 computere og den er ikke så spørgelysten angående hvad der må køre eller ikke køre på computeren, men engang imellem når der sker noget nyt eller på installerer et nyt program så spørger den om det nu kan passe at dit eller dat må køre på din computer, den spørger på engelsk og sikkerheden med en firewall afhænger af hvad du svarer, ikke bare klikke Allow til alt så er den næsten intet værd.
Som de andre siger et STORT JA til at du bør have en firewall, computeren er jo sikkert tilsluttet internettet al den tid den kører

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-02-12 06:48

Citat
ud over at sløve maskinen i opstarten.

Sikker på du ikke bare har fået VIRUS

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-12 08:32

Spybot samt Spywareblaster er forlængst gledet helt ned i bunden hvad effektivitet angår.

Du kan klare Dig med eet af dem, Superantispyware, og helst købeversionen da den passer på hele tiden.

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 24-02-12 12:03

Tak for svaret o.v.n..