/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lægge ryglæn ned på Fabia
Fra : bigdad123
Vist : 623 gange
165 point
Dato : 23-02-12 14:06

Har en Skoda Fabia fra 2002. Det ene ryglæn på bagsædet kan ikke lægges ned. Det håndtag man trækker op i for at få sædet ned, er helt løst. Der er altså et-eller-andet det er knækkket indeni. Hvad gør jeg, så jeg kan lægge sædet ned igen?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-02-12 16:39

Du må kigge på det og se hvad der er sket med håndtaget. Måske er det bare en fjæder der er hoppet af. Måske må du demontere for at få set hvad der er galt.
alimak

Kommentar
Fra : bigdad123

Dato : 23-02-12 21:57

Håndtaget er der ikke sket noget med. Kan bare mærke at der ikke er noget der "tager fat". Hvordan demonterer jeg?

Kommentar
Fra : pims

Dato : 24-02-12 13:33

Der bør være en kant/hylde ved siden af ryglænet. Der går en pal ind fra ryglænet og låser i den kant/hylde. Måske kan du med et egnet stykke værktøj, skubbe palen ind i ryglænet og derefter ligge det ned.

Pims