/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mini bærbar
Fra : kivi
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 23-02-12 08:27

jeg går og overvejer at købe mini bærbar eller ipad til at tage med når jeg er ud og rejse så der er et par spørgsmål bluetooth og wifi er det det samme og hvad dækker android 2 insallation

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-02-12 09:41

Jeg vil ikke anbefale en minibærbar, du bliver hurtigt træt af skærmen som er på 10,1". Hvis du ikke har andet udstyr fra MAC/apple så synes jeg heller ikke du skal købe en Ipad. Det er bøvlet at få til og samarbejde med pc og andre enheder, det er et krav at bruge Itunes, du kan ikke bare flytte filer til og fra Ipaden.

Bluetooth og wifi er overhoved ikke det samme, her kan du se de umiddelbare forskelle http://www.diffen.com/difference/Bluetooth_vs_Wifi

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-12 09:43

wifi er til trådløst internet
bluetooh kan kommunikere med trådløse headset mv.

så nej det er ikke det samme.

Hvad mener du med Android 2 installation ? >i princippet "dækker den alt" det vil sige du kan bruge den til meget.
Men der er jo kommet Android 3 ud, så er det du ønsker en sammenligning i mellem de to ?

http://gizmodo.com/5820527/your-android-tablet-just-got-better-whats-new-in-android-32

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 23-02-12 09:45

Hej Kivi.
Hvis du går i de tanker, og Ipad er en mulighed. Så syntes jeg klart du skal vælge den. Den er handy, hurtig opstart. og har mange rigtig gode muligheder. en mini bærbar, de er altså bare for små (Har selv en) Og de er fine nok, men ikke i længden.
Der er selvfølgelig også andre mulige Tablets, men ingen slår IPAD. Jeg har selv prøve flere. (Vi har på mit arbejde købt 4 forskellige tablets i forbindelse med at skulle hjælpe IT-Brugere) Alle i afdelingen valgte IPAD, som top model.

Håber du kan bruge mit svar til noget.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-02-12 10:20

når jeg læser på ipad så står der at der er installeret android 2 det er hvad det dækker og hvad det det er i forhold til andre programmer

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 23-02-12 10:24

Det kan tænkes du har fået en "Iclone" haha.

Angående brug af ipad, og computer er det altså super nemt. ig det kan godt være du skal bruge itunes, men det er et fint program, og alt du ønsker at lave om, kan du finde vejledninger på Google / youtube..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-12 10:53

En ASUS Eee Pad Transformer er både en mini bærbar og en tavle computer, it folkene på min arbejdsplads bruger den og en glade for tastaturet som kan klikkes og bruges efter behov:
http://www.pcworld.dk/art/116434/test-asus-eee-pad-transformer-lover-godt-for-fremtiden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-12 12:23

Android er et styresystem til de såkaldte smartphones og tablet computere, altså mest til de små enheder, lige som Windows er til større computere og sørger for at der vises noget på din skærm og du kan starte og bruge programmer med mere, så sørger for Android for at de små enheder kan vise noget på skærmen, starte og bruge programmer og så videre.
Android er ikke et program men et styresystem som du kan installere programmer på, programmer til Android og Ipad kaldes apps i daglig tale

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 24-02-12 15:51

Tak for svaret snaptil.