/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Elektroniske cigaretter
Fra : marc43
Vist : 2367 gange
100 point
Dato : 22-02-12 16:25

Jeg overvejer at prøve elektroniske cigaretter. Ikke for at ryge inden for, men for at kvitte de rigtige.

Jeg har googlet en masse, men er der nogen, der har personlige erfaringer, kender priser og gode forhandlere og produkter?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-02-12 16:44

Hvis du skal have en fornemmelse af røgen og ikke nikotinen, vil jeg anbefale dig at du først prøver en eengangs
den holder til en del sug.

http://www.nycigaret.dk/shop/-132c1.html

inden du investerer en masse, ville jeg prøve den først.

Jeg synes den er for tung at have i hånden, men røgen er tilfredsstillende. Du skal bare huske at tage batteriet fra, når du ikke bruger den ellers holder den ikke så længe.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 22-02-12 17:12

jeg købte intellicig med nikotin. Jeg fik en voldsom hoste af at bruge dem. og jeg har aldrig haft hoste når jeg ryger. Det påstås at de ikke indeholder de skadelige stoffer som i cigaretter, men det er ikke oplyst hvilke stoffer de bruger for at give tobakssmag.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-02-12 19:27

Hvis du vil forsøge, så får du det ikke billigere.
http://www.dealextreme.com/c/cigar-pipes-and-cases-815
der ligger en Dansk guide/ vejledning på warez-dk

Kommentar
Fra : webm

Dato : 22-02-12 21:09

Det er jo fis i en hornlygte med de der cigaretter.

Pengene ud af vinduet, blot et nyt objekt at blive afhængig af - så er det da meget bedre at stoppe helt.
Taler af erfaring, har nu ikke røget i snart 3 år den 29. august.

God fornøjelse med dit nye liv som ikke ryger.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 22-02-12 22:29
Accepteret svar
Fra : ebg_888

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-12 22:50

Min mand startede på dampcigaretter for ½ år siden, og det var en succes.

Hans forbrug af alm. cigaretter blev mere end halveret, og jeg ved, at mange helt kan nøjes med dampcigaretterne.

Det eneste sted i Danmark, hvor du kan købe dem med nikotin er hos
http://cigaretten.dk/

Her er det dyrt, men kvaliteten er i orden.
Prøv fx at starte med deres supercigaret, den er ok.

I Danmark kan du også købe dampcigaretter og få gode råd - men ikke nikotin - her:
http://www.nonsmokers.dk/
- som også har en engelsk afdeling, hvor du kan købe nikotinen:
http://www.nonsmokers.co.uk/index.php?language=dk&bgsid=aa9v12tfdavvb0qd5ibdbdubh0

Vi køber nu nikotinfiltre eller flydende nikotin og forstøvere i England hos
http://www.intellicig.com/ eller
http://www.liberty-flights.co.uk/

Der findes mange andre udmærkede steder at handle i England.

Der findes også et dansk dampcigaretforum:
http://ecig-forum.dk/vbulletin/forum.php

Det er dyrt og besværligt at starte op, men i længden er det billigere og "sundere" med dampcigaretter - hvis man nu engang ikke har lysten/styrken til at kvitte rygeriet helt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-12 01:37

På jobbet har mange incl. jeg selv købt e-cigaretter hos OKSmokey:
http://www.oksmokey.com/Home/
der kan du købe både med og uden nikotin og med nikotin i flere styrker, mindst 2 af kollegerne ryger ikke mere - de damper nu, de har begge flere gange forsøgt at stoppe med rygning men dumpet i hver gang, nu har den ene ikke røget tobak i næsten 2 år så cigaretter kan afløses af e-cigaretter, om det er mindre usundt at dampe i stedet for at ryge vil jeg ikke blande mig i, jeg damper kun der hvor jeg ikke kan/må ryge og overvejer ikke at stoppe med røg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-12 01:43

Det her er vist nok mit begyndersæt, eller det ligner meget den jeg købte i sin tid:
http://www.oksmokey.com/dse901-t/dse901-t-starter-kits/dse901-t-quartz-white-starter-kit-regular-manual.html
læg mærke til at det er en engelsk side, priserne i £ og varerne sendes fra England

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-02-12 13:57

Min svigerinde har brugt sådan en i et års tid, nok mere for at fortælle omgivelserne, at hun vil holde med at ryge - hun ryger i smug, og er der et spécielt rygerum, drager hun derind og nyder den som passiv ryger! Det er dog hende selv hun snyder!

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 23-02-12 15:00

Puha! Tak for alle jeres råd, men der er godt nok mange sider, priser og mange tekniske måder man kan gøre det på. Er det ikke også muligt at købe dem i detailhandlen, så man kan prøve dem. Jeg ved, at elgiganten har engangs, men det er vist med metolsmag og frugt og det er ikke lige mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-12 01:41

Jo du kan godt købe i detail handlen, e-cigatter i startsæt er set blandt andet i Netto og Superbest og sikkert også andre steder, du kan vistnok ikke købe genfyldnings væske med nikotin i Danmark, jeg er ikke sikker på om det er lovligt - måske tager jeg fejl

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-12 07:59

Citat
Min svigerinde har brugt sådan en i et års tid, nok mere for at fortælle omgivelserne, at hun vil holde med at ryge - hun ryger i smug, og er der et spécielt rygerum, drager hun derind og nyder den som passiv ryger! Det er dog hende selv hun snyder!

Netop, det er jo netop der hunden ligger begravet. Man bliver ikke af med rygetrang eller vane med disse snyde-cigaretter.

Eneste probate middel er helt at stoppe - enten ved hjælp af de forskellige nocotin præparater fra apoteket, eller også med dem som hjalp mig - de små sorte (Oliver Twist) - samt viljen og modet til at holde helt op.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-02-12 12:56

Jeg har før stoppet med at ryge og sidste gang viste det sig, at jeg ikke var nikotinafhængig, men vaneafhængig, så jeg tror, at det kan hjælpe. Hvis man er nikotinafhængig vil jeg også mene, at det ikke er den rigtige måde at gøre det på. Jeg så på Bilkas hjemmside, at de har E C Smoke. Jeg kiggede på deres hjemmeside og den ser mere prof ud end de andre mærker, men det behøver jo ikke at sige noget om kvaliteten. Jeg kan forstå, at det er på kvaliteten, at mange mærker halter lidt, hvor bla. Batterierne ikke holde længe nok og den slags og så er det jo lidt ærgeligt at bruge 700 kr. på et startsæt, der ikke virker ordentligt.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-12 13:05

Ja, det er da mange penge at bruge på sådan noget skidt når det kun er vanens magt der skal ændres...

Jeg har ladet mig fortælle at det tager 21 dage at ændre en vane...

Jeg har da også været på vej nogle gange, men har stoppet inden det gik galt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-02-12 13:16

Du kan købe en i Netto, til 99,- for et "startkit" det er så kun "damp",
men hvorfor smide penge ud af vinduet til noget der ikke gavner en skid!

Tag en 'kold tyrker', det gjorde jeg 23/5-2005 og har ikke rørt en cigaret siden.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 24-02-12 13:28

Citat
men hvorfor smide penge ud af vinduet til noget der ikke gavner en skid!

Lige præcis og netop

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-02-12 16:53

De dampcigaretter, som man kan købe i supermarkeder, er som regel intet værd.

Jeg vil foreslå dig at købe et startsæt med en Penstyle dse801 til kr. 395:
http://www.nonsmokers.dk/ecig_penstyle__801_t__startpakke__sort_-p-460.html

Hvis du så ønsker nikotin, kan du købe det hos NonSmokers engelske afdeling.

Ovennævnte startsæt fås også hos cigaretten.dk, med der er den næsten dobbelt så dyr - til gengæld er batterierne bedre!

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 28-02-12 16:13

Tak for svaret ebg_888.

Kommentar
Fra : femhatte

Dato : 20-08-12 16:48

Jeg er også begyndt på den såkaldte E- cigaret: http://e-cigaret.xsmoke.dk , den har hjulpet mig meget. og det er blevet meget mere økonomisk for mig.