/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Voldsom kanin død?
Fra : Søsser
Vist : 744 gange
90 point
Dato : 21-02-12 06:41

Hej alle
Min kanin har over de seneste uger spist helt vildt og været meget sulten, for pludseligt at stoppe. Hun tabte sig, fik mere uren pels osv. Ville have været til dyrlægen her til morgen, men da jeg tog hende op, var hun helt slap, og så ud som om hun havde besvære med vejret (trak det meget hurtigt og havde hævet hoedet). Pludseligt kom hun af med nogle skrig og vred sig og døde pludseligt =( Hvad skete der der???

Kommentar
Fra : netop

Dato : 21-02-12 08:18

Det har du jo lige forklaret - den døde...

Nu vil du så sikkert sige af hvad

Tag kræet med op til dyrlægen, han er den eneste der muligvis kan komme med en forklaring!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-02-12 09:01

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-02-12 09:32

Hej Søsser, nu ved jeg ikke hvilket kraftfoder du har givet den, men der er mange kaniner der ikke kan spise den slags du kan købe i bla: supermarket fordi den bliver for fed oh kaninen får tit tønd mave af det, derfor skal man holde øje med dens mave.
Men jeg ved det ikke kaniner kan dø meget hurtigt ligesom alle os andre, den kan jo også bare have fået en sygdom, men der kan du jo prøve at kikke før du tager den til en dyrlæge for det kan godt blive dyrt, men hvis jeg var dig og nu kender jeg ikke din alder, men gå ind på nettet og kik hvad der står om kaniner og hvad de må spise osv: derefter kan du jo overveje om du vil have en anden kanin.
Jeg har selv en ude i haven og den kan jeg ikke undvære mere og derfor ved jeg også at når den dør vil jeg have en andern.
alan57

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 21-02-12 20:43

Læs afsnittet om trommesyge og Coccidiaose...måske kan du genkende symtomerne:

http://www.123hjemmeside.dk/Min-Lille-Kaninstald/15677759