/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Salg og køb i enkelmandsfirma
Fra : xixworld
Vist : 1082 gange
30 point
Dato : 27-05-03 12:11

Jeg har lige opstartet et enkelmandsfirma og dertil høre der jo salg, køb og udgifter. Jeg har jo ikke de store indtækter til at starte med, men der imod nogle gode udgifter og har har jeg en internet forbinelse som mit firma skal betale, men hvis der ikke er "penge" nok til at betale den, må jeg så indskyde penge til den privat?

Andet spørgsmål er når jeg sælger noget skal jeg så tage moms for det og hvordan skal jeg forholde mig til den moms når pengene bliver i firmaet?

Hvad med moms når køber?

Håber er er en der ville hjælpe med en god besvarelse..

Accepteret svar
Fra : teqwhrvl

Modtaget 40 point
Dato : 27-05-03 12:52

- Du kan altid låne firmaet penge, husk bilag.

- Når du sælger en vare til private skal du altid indregne moms, dem skal du senere indbetale til told & skat.

- Når du selv køber en var kan du fratrække momsen, husk bilag. Momsen fratrækker du den du skal indbetale.

- Du kan klik ind på told & skat, for mere information.

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 27-05-03 13:06

takker for svar

Godkendelse af svar
Fra : xixworld

Dato : 27-05-03 13:07

Tak for svaret teqwhrvl.